טיפול נמרץ

מהו המינון המתאים לטיפול תרומבוליטי בחולים עם אירוע מוחי? (Stroke)

רופאים אינם תמיד מעריכים נכונה את המשקל של חולים עם אירוע מוחי, בעיקר במקרים של עודף-משקל, דבר העשוי להוביל למתן מינון נמוך מדי במסגרת הטיפול התרומבוליטי, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Stroke.

מדגם המחקר כלל 242 משתתפים שטופלו במרכז יחיד והחוקרים תיעדו את המשקל המשוער והאמיתי, מינון Alteplase ומדד Rankin Scale/National Institute of Health Stroke Scale לפני ואחרי ההתערבות.

מהתוצאות עולה תת-הערכה משמעותית קלינית של המשקל בהיקף של 1.13 ק”ג. ההבדל בין המשקל המשוער והמשקל בפועל היה הגדול ביותר בחולים במשקל הכבד ביותר (4.51- ק”ג), כאשר ב-19.7% מהחולים תועדה סטיה של לפחות 10% מהמינון המומלץ של Recombinant tPA. בממוצע, חולים בשליש העליון של משקל הגוף קיבלו תת-מינון של 0.04 מ”ג לק”ג ואובחנו עם מדד National Institute of Health Stroke Scale גבוה יותר בעת האשפוז. השיפור במדד National Institute of Health Stroke Scale לאחר שבעה ימים או בעת השחרור היה נמוך יותר משמעותית בחולים במשקל מעל 78 ק”ג, בהשוואה לחולים במשקל נמוך יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי רופאים אינם מעריכים נכונה את משקל הגוף של חולים עם אירוע מוחי במצבים אקוטיים, בעיקר כאשר מדובר בחולים במשקל קיצוני. הם קוראים לחייב הצבת מיטות המאפשרות לשקול את המטופלים בחדרי מיון המיועדים לטיפול בחולים עם אירוע מוחי חד.

Stroke. Published online November 10, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה