טיפול נמרץ

תוצאות מבטיחות ל-Anakinra בטיפול בדלקת עמידה של קרום הלב (Ann Rheum Dis)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases, עולה כי Anakinra הינו טיפול יעיל במבוגרים עם הישנות דלקת אידיופטית של קרום הלב, עמידה לטיפול תרופתי. ממצאי המחקר מאשרים נתונים קודמים מהם עלה כי Anakinra (קינרט) הינו טיפול בטוח ויעיל מאוד במבוגרים עם הישנות דלקת עמידה של קרום הלב על-רקע לא-ידוע.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כ-30% מהחולים עם דלקת חדה של קרום הלב מפתחים הישנות אידיופטית של דלקת קרום הלב, בה ניתן לטפל באמצעות נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, קולכיצין וקורטיקוסטרואידים. עם זאת, חלק מהחולים עמידים לטיפולים אלו, או שאינם יכולים לסבול את הטיפול הנ”ל.

מדגם המחקר הנוכחי כלל 10 חולים עם שמונה הישנויות של דלקת קרום הלב, כאשר שמונת החולים שנטלו טיפול בפרדניזולון נטלו מינון ממוצע של 14 מ”ג ליום. שבעת החולים החדשים טופלו בזריקות תת-עוריות של Anakinra במינון של 100 מ”ג כל יום, למשך שישה חודשים, וכל יומיים במהלך ששת החודשים הבאים.

תסמיני החולים השתפרו בתוך 47 שעות, בממוצע, בעוד שרמות CRP שבו לערכי הבסיס בתוך 5.9 ימים, בממוצע.

חציון הזמן עד להפסקת הטיפול בקורטיקוסטרואידים עמד על 37.5 ימים. בחמישה חולים תועדה הישנות של המחלה 18 ימים לאחר תום הטיפול, בממוצע. החוקרים החזירו את הטיפול ב- Anakinra בארבעה מהחולים הללו, עם בקרה מהירה של התסמינים, בעוד שהחולה החמישי טופל בקולכיצין ונוגדי-דלקת שאינם סטרואידים.

שישה חולים פיתחו תגובה מקומית לזריקות, בעוד שחולה אחד הפסיק את הטיפול התרופתי בשל עליה קלה באנזימי כבד.

שיעורי ההישנות היו גבוהים יותר מאלו שתועדו בילדים. החוקרים כותבים כי הטיפול בהישנויות אלו היה יחסית קל עם מתן חוזר של Anakinra, אך דרושים מחקרים אקראיים ומבוקרים לאישור התועלת של הטיפול הנ”ל וזיהוי פרוטוקול הטיפול המתאים.

Ann Rheum Dis 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה