טיפול נמרץ

טיפול ב-Esmolol עשוי לייצב את קצב הלב בחולים בהלם ספטי (JAMA)

בחולים בהלם ספטי עם קצב לב מהיר מאוד, הטיפול ב- Esmolol עשוי לסייע בהאטת קצב הלב ולשמירה על קצב הלב ללא תופעות לוואי, כך טוענים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת JAMA.

החוקרים מאיטליה ערכו מחקר אקראי בשלב 2 ביחידת טיפול נמרץ באחד מבתי החולים ברומא, בתקופה שבין נובמבר 2010 ועד יולי 2012. החוקרים חילקו באקראי 154 חולים עם קצב לב מעל 95 פעימות לדקה, שנדרשו למינונים גבוהים של נוראפינפרין לטיפול תוך-ורידי רציף ב-Emolol לשמירה על קצב לב בין 80-94 פעימות לדקה (77 חולים) או לטיפול סטנדרטי (77 חולים) של נוראפינפרין במהלך השהות ביחידת טיפול נמרץ.

יעד קצב הלב הושג בכל החולים בקבוצת הטיפול ב- Esmolol והיה נמוך יותר משמעותית בחולים בקבוצת הביקורת. חציון הירידה בקצב הלב עמד על 28 פעימות לדקה עם טיפול ב- Esmolol, בהשוואה ל-6 פעימות לדקה בקבוצת הביקורת (p<0.001). חציון המינון של עירוי תוך-ורידי רציף של Esmolol עמד על 100 מ”ג לשעה.

שיעורי התמותה בקבוצת המטופלים ב- Esmolol עמדו על 49.4% בקבוצת הטיפול ב- Esmolol, בהשוואה ל-80.5% בקבוצת הביקורת (p<0.001). מדד נפח הפעימה היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב- Esmolol (p=0.02), וכך גם מדד עבודת הפעימה של החדר השמאלי (P=0.03). הדרישה לנוזלים הייתה קטנה יותר בקבוצת הטיפול ב- Esmolol, בהשוואה לביקורות (p<0.001), אם כי לא תועדו הבדלים בעלי חשיבות קלינית בין הקבוצות בחלק מהמשתנים האחרים.

בהשוואה לטיפול סטנדרטי, Esmolol הביא לעליה בנפח הפעימה, שמר על לחץ הדם העורקי הממוצע והפחית את הצורך בנוראפינפרין, ללא העלאת הצורך בתמיכה יונוטרופית או פגיעה בתפקוד איברים.

מאחר ש- Esmolol הינו תכשיר קצר-טווח עם זמן מחצית חיים של כשתי דקות, הוא מאפשר היעלמות מהירה של כל תופעת לוואי אפשרית. הממצאים החדשים מציעים כי Esmolol מאפשר מילוי חדרי טוב יותר בזמן דיאסטולה, ולכן, משפר את נפח הפעימה וכך משפר את יעילות עבודת שריר הלב וצריכת חמצן.

מומחים בתחום כותבים כי אעפ”י שמדובר במחקר קטן, ממצאי המחקר מעודדים מאוד.

JAMA. Published online October 9, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה