טיפול נמרץ

טיפול ב-Vasopressin אינו משפר הישרדות ארוכת-טווח בחולים לאחר דום לבבי (Resuscitation)

מתוצאות מחקר חדש מסינגפור בחולים עם דום לב עולה כי Vasopressin לא נמצא עדיף על אדרנלין בשיפור שיעורי ההישרדות עד לשחרור מבית החולים אעפ”י שהטיפול הביא לשיפור שיעורי ההישרדות עד לאשפוז בבית החולים.

במסגרת המחקר האקראי, כפל-סמיות, רב-מרכזי, נכללו 727 חולים עם דום לב, שחולקו לטיפול תוך-ורידי באדרנלין (1 מ”ג) או Vasopressin (40 IU) בחדר מיון, עם תוספת מינונים בתווית-פתוחה של אדרנלין בהתאם להנחיות.

בקבוצת המטופלים ב- Vasopressin, 22.2% מהחולים שרדו לפחות עד לאשפוז בבית החולים, בהשוואה ל-16.7% מהחולים בקבוצת הטיפול באדרנלין (p=0.05).

עם זאת, התועלת לא תורגמה לשיפור בשיעורי ההישרדות בטווח הארוך. רק 11 חולים שטופלו ב- Vasopressin (2.9%) ושמונה מטופלים באדרנלין (2.2%) שרדו עד לשחרור מבית החולים.

החוקרים מציינים כי 38 +/- 20 דקות לאחר הופעת דום לבבי, ניתן להביא לחזרה לסירקולציה ספונטאנית בחלק גדול מהחולים. עם זאת, הם מוסיפים, מאחר שקרוב ל-70% מהחולים היו באסיסטולה וקרוב ל-20% ב-PEA (Pulseless Electrical Activity), לא מפתיע כי שיעורי ההישרדות הכוללים במחקר היו נמוכים.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת שילוב  Vasopressin עם היפותרמיה בחולים לאחר דום-לב, כדי לקבוע אם לשילוב זה תועלת כלשהי על שיעורי ההישרדות בטווח הארוך.

Resuscitation 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה