טיפול נמרץ

טיפול תחליפי בניקוטין עשוי להיות לא בטוח בחולי ICU

מעשנים המאושפזים ביחידות של טיפול נמרץ (ICU) נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות אירועים קרדיווסקולרים ומוות גם אם נותנים להם טיפול תחליפי בניקוטין כדי למנוע גמילה חדה מניקוטין, כך עולה בפגישה השנתית של American College of Chest Physicians.

החוקרים ציינו כי האפקטים ההמודינאמיים של גמילה מניקוטין הכוללים עלייה בלחץ הדם, בקצב הלב וכיווץ עורקים קורונרים יכולים באופן תיאורטי לסבך את הטיפול בנבדק, שהוא חולה קריטי. אך המחקרים קודמים הראו כי טיפול תחליפי בניקוטין הוא בטוח עבור חולה, שאינו חולה קריטי.

בפגישה הובהר כי תחליף של ניקוטין אינו טיפול סטנדרטי בחולי ICU, אך לחלק מהיחידות יש פרוטוקולים לטיפול זה.

במחקר הנוכחי השתתפו 224 מעשנים כבדים, שאושפזו ב-ICU, מחציתם קיבלו טיפול תחליפי בניקוטין והחצי השני לא.

חומרת המחלה הייתה דומה בשתי הקבוצות, אשר הותאמו גם מבחינת גיל, מין ואתניות. חציון השהות ב-ICU והשהות הכללית בבית החולים לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות.

סך הכל היו 18 (16.1%) מקרי מוות בקבוצת NRT (הטיפול התחליפי בניקוטין) בהשוואה ל-3 (2.7%) מקרי מוות בקבוצת הביקורת. בניתוח רב משתנים ה-OR עבור תמותה הקשורה עם טיפול תחליפי בניקוטין היה 17.0.

החוקרים מסמכים ואומרים כי המחקר שלהם מראה, שטיפול תחליפי בניקוטין לא בטוח בחולים קריטיים, אך המחקר לא כלל חולים לא קריטיים המאושפזים בבית החולים או חולים במרפאות חוץ. למרות זאת, גם עבור חולים קריטיים, לא ניתן לומר בבטחה שהטיפול אכן מזיק היות והמחקר היה רטרוספקטיבי והיו לו מספר מגבלות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה