מחלות זיהומיות

שפעת עופות במצרים עמידה במידה בינונית ל- Tamiflu

לשני אנשים שמתו כתוצאה משפעת עופות במצרים בחודש האחרון היה זן של וירוס H5N1, שהראה עמידות בינונית ל- Tamiflu, כך מדווח ה-WHO.

294S הזן המוטנטי אובחן לראשונה בשנת 2005 בנערה בוייטנאם, אשר שרדה, אך זאת העדות הראשונה של התפשטות מעבר לאסיה.

ה- United Nations agency אומרים כי מקרי התמותה האחרונים לא שינו את ההמלצות שלהם בנוגע לטיפול בחולים בשפעת העופות בעזרת Tamiflu (oseltamivir). תרופה זו המיוצרת על ידי Roche נאגרת על ידי ממשלות ברחבי העולם לשימוש במקרה של פנדמיה של אינפלואנזה.

דובר מטעם WHO מוסר כי הם אשרו, שווירוס H5N1 שבודד משני החולים שמתו במצרים, הראו את השינוי 294S. לא קיים מידע קליני, שעליו ניתן לבסס שינוי בהמלצות ה-WHO בנוגע לטיפול בשפעת העופות. אך בהתבסס על מה שהופיע בבדיקות המעבדה, אנו מצפים לירידה ברגישות או לעלייה בעמידות במידה בינונית. כרגע לא נעשים שינויים בהמלצות לטיפול, כי לא קיימת עדות חזקה הטוענת נגד שימוש ב- oseltamivir.

הזן המוטנטי נמצא בעובד מפעל בן 26 במצרים ובאחיינית שלו, נערה בגיל ההתבגרות. שניהם מתו בדצמבר ביחד עם קרובת משפחה נוספת. הדוד והאחיינית קיבלו Tamiflu בבית חולים שניוני בו טופלו, לאחר שהמחלה הייתה כבר יותר מפותחת.

מצרים דיווחה על כך, שהיא מטפלת בחולה נוסף בשפעת העופות. בנוסף, דווח על 10 מקרי תמותה בקרב 19 מקרים אנושיים ודאיים של שפעת העופות, קציר הדמים הכי גדול מחוץ לאסיה.

ברחבי העולם היו 161 מקרי תמותה בקרב 267 מקרים ידועים משנת 2003, על פי WHO. יש צורך במחקר נוסף, אך כרגע אין המלצות לשינויים בטיפול בשפעת העופות. WHO אישרו מחדש במאי האחרון, שחולים צריכים לקבל  Tamiflu כקו ראשון, אך הם ציינו כי במקרים מסוימים רופאים צריכים לשקול שילוב של Tamiflu עם amantadine. המלצות הטיפול המבוססות על קונצנזוס של מומחים בין לאומיים גם אומרות כי zanamivir (Relenza) הוא טיפול קו שני.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה