מחלות זיהומיות

חברת Wyeth טוענת כי חיסון ב-Prevenar יציל 2,000 חיים בשנה בבריטניה

חברת Wyeth הבריטית קובעת כי חיסון ילדים באופן שגרתי ב-Prevenar, תרכיב נגד pneumococcus, ימנע מוות של כ-2,000 מבוגרים בכל שנה.

לדברי החברה, בארצות הברית, שם החיסון מומלץ לכלל הילדים והתינוקות, שיעור התחלואה החמורה במחלות הנגרמות על-ידי pneumococcus פחת בשיעור של 32% במבוגרים צעירים, ב-8% באנשים בגיל המעבר, וב-18% באנשים מעל גיל 65 שנים.

הגורם לכך הוא ככל הנראה חסינות שהופיעה בעקבות הפחתת ההעברה של חיידקיpneumococcus מילדים למבוגרים.

יועץ רפואי של החברה מסביר כי נקיטת מדיניות דומה בבריטניה תוכל למנוע 1,957 מקרי מוות בשנה, שרובם הגדול באנשים מבוגרים, בעלות משוערת של 2,500 בלבד, לכל שנת חיים.

הוא מצהיר גם כי הנתונים החדשים מדגימים כי החיסון רווחי יותר מכפי שדווח בעבר ושהוא כדאי מאוד מבחינה כלכלית. לדבריו,הן בהיבט הקליני והן בהיבט הכלכלי, עומד טיעון בעד מתן חיסון שגרתי נגד pneumococcus בתינוקות ובילדים בבריטניה.

הוא הוסיף כי מחקר אחר הראה שבנוסף להצלת חיים, חיסון שגרתי של הילדים יוכל למנוע למעלה מ-800 מקרי אשפוז של ילדים בשל זיהום ב-pneumococcus בשנה, בבריטניה בלבד.

Prevenar אושר לשימוש בתינוקות בבריטניה בשנת 2001 אך הוא מומלץ רק לאלה המצויים בסיכון גבוה לחלות ב-pneumococcus. להערכת החברה, לפחות 50 ילדים מתים כל שנה ממחלות כמו דלקת קרום המוח, septicemia, ודלקת ראות, ורוב מקרי המוות מתרחשים בילדים בריאים בדרך-כלל. 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה