המטולוגיה

מעבר לטיפול מונותרפי ב-Ticagrelor לאחר שלושה חודשי טיפול נוגד-טסיות כפול מפחית סיכון לדימומים לאחר התערבות כלילית מילעורית (Circulation)

תוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת Circulation תומכות ביעילות ובטיחות טיפול מונותרפי ב- Ticagrelor(ברילינטה) להפחתת הסיכון לדימום מג’ורי לאחר שלושה חודשי טיפול נוגד-טסיות כפול בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית בשל תסמונת כלילית חדה.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 7,529 חולים בגיל ממוצע של 63 שנים (23% נשים) ממחקרי TICO ו-TWILIGHT, מהם 49.5% חולקו באקראי לקבלת טיפול מונותרפי ב- Ticagrelor לאחר שלושה חודשי טיפול כפול בנוגדי-טסיות והיתר המשיכו טיפול ב- Ticagrelor עם אספירין.

במחקר TICO חולקו 3,056 חולים עם תסמונת כלילית חדה (גיל ממוצע של 61 שנים, 80% גברים) שעברו התערבות כלילית מילעורית עם תומכן מצופה סירולימוס חולקו לקבלת טיפול מונותרפי ב- Ticagrelor או לקבלת טיפול נוגד-טסיות כפול ממושך.

בקרב חולים עם תסמונת כלילית חדה לאחר התערבות כלילית מילעורית עם תומכן מצופה-תרופה, טיפול מונותרפי ב- Ticagrelor לאחר שלושה חודשים היה עדיף על-פני טיפול נוגד-טסיות כפול ממושך במניעת סיבוכים קליניים לאחר שנה אחת.

במחקר TWILIGHT נכללו 7,119 חולים שחולקו באקראי לאחר שלושה חודשים מהתערבות כלילית מילעורית להמשך טיפול נוגד-טסיות כפול או החלפה לטיפול מונותרפי ב- Ticagrelor. החלפה מטיפול נוגד-טסיות כפול לטיפול מונותרפי ב- Ticagrelor לאחר שלושה חודשים לוותה בסיכון מופחת לאירועי דמם, ללא עליה בסיכון לאירועים איסכמיים.

במחקר הנוכחי, תוצא הסיום העיקרי היה אירועי דמם מג’ורי שהוגדר כדימום מסוג 3 או 5 לפי מדד BARC (או Bleeding Academic Research Consortium) ותוצא הסיום המשני העיקרי היה משלב של תמותה מכל-סיבה, אוטם לבבי או אירוע מוחי.

לאחר שלושה חודשים, החוקרים זיהו כי טיפול מונותרפי ב- Ticagrelor לווה בסיכון מופחת לדימומים משמעותיים, בהשוואה לטיפול נוגד-טסיות כפול (0.8% לעומת 2.1%; יחס סיכון של 0.37, P<0.001). יתרה מזאת, שיעורי התמותה מכל-סיבה, אוטם לבבי או אירוע מוחי לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות (טיפול מונותרפי, 2.4%; טיפול נוגד-טסיות כפול, 2.7%; יחס סיכון 0.91, p=0.515).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מעבר לטיפול מונותרפי ב-Ticagrelor לאחר שלושה חודשי טיפול נוגד-טסיות כפול מפחית סיכון לדימומים לאחר התערבות כלילית מילעורית

Circulation, Oct 23, 2023

לידיעה ב-Healio

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה