המטולוגיה

השוואה בין Prasugrel ובין Clopidogrel בחולים עם תגובתיות טסיות גבוהה לאחר צנתור אלקטיבי (J Am Coll Cardio)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי החלפה מטיפול ב-Clopidogrel לטיפול ב-Prasugrel בחולים עם HTPR (High on-Treatment Platelet Reactivity) מביאה לעיכוב יעיל של פעילות הטסיות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות, הבטיחות וההשפעה נוגדת הטסיות של Prasugrel, בהשוואה ל-Clopidogrel, בחולים עם תגובתיות טסיות גבוהה (HTPR) לאחר צנתור כלילי אלקטיבי.

מדגם המחקר כלל חולים עם מחלת עורקים כלילית יציבה ו-HTPR לאחר צנתור כלילי אלקטיבי עם לפחות תומכן מצופה-תרופה אחד. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב-Prasugrel במינון 10 מ”ג ליום, או Clopidogrel במינון 75 מ”ג ליום. תגובתיות הטסיות של החולים לתרופת המחקר נבחנה מחדש לאחר שלושה ושישה חודשים. המחקר הופסק מוקדם בעקבות תוצאות עקרות לאור שיעורי היארעות נמוכים מהצפוי של יעד הסיום העיקרי.

ב-212 החולים שחולקו לטיפול ב-Prasugrel נרשמה ירידה במדד PRU (P2Y Reaction Units) מ-245 (חציון בתחילת המחקר) ל-80 לאחר שלושה חודשים, בעוד שב-212 החולים שחולקו לטיפול ב-Clopidogrel נרשמה ירידה מ-249 ל-241 (p<0.001). יעד היעילות העיקרי של תמותה לבבית או אוטם לבבי לאחר שישה חודשים לא תואר באף אחד מהמטופלים ב-Prasugrel ובחולה אחד שטופל ב-Clopidogrel. שיעורי יעד הבטיחות העיקרי לדימום מג’ורי לאחר שישה חודשים עמדו על 1.4% בקרב מטופלים ב-Prasugrel (שלושה חולים), בהשוואה ל-0.5% בקרב מטופלים ב-Clopidogrel (חולה אחד).

למרות האמור לעיל, לאור השיעור הנמוך של אירועים איסכמיים לאחר צנתור כלילי עם השתלת תומכנים מצופי-תרופה בחולים עם מחלת עורקים כלילית יציבה, לא ניתן היה להוכיח במסגרת המחקר את התועלת הקלינית של החלפת טיפול מ-Clopidogrel ל-Prasugrel בחולים עם HTPR.

J Am Coll Cardiol. 2012 Apr 9.

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה