גריאטריה

חשיבות טיפול ב-ARNI בחולים עם מקטע פליטה ירוד או שמור והחמרת אי-ספיקת לב (J Am Coll Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב חולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה מעל 40% לאחר התייצבות, טיפול באנטרסטו (Sacubitril/Valsartan) הוביל לירידה גדולה יותר בריכוז NT-proBNP ולווה בתועלת קלינית לעומת Valsartan בלבד, למרות שכיחות גבוהה יותר של תת לחץ דם תסמיני.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההנחיות בארצות הברית ממליצות לשקול טיפול באנטרסטו בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית ומקטע פליטה שמור או ירוד קלות. לא ידוע אם ניתן להתחיל בטיפול בבטחה בחולים עם מקטע פליטה מעל 40% לאחר החמרת אי-ספיקת לב.

מחקר PARAGLIDE-HF (או Prospective comparison of ARNI with ARB Given following stabiLization In DEcompensated HfpEF) בחן את תוצאות הטיפול באנטרסטו לעומת Valsartan בחולים עם מקטע פליטה מעל 40% לאחר החמרת אי-ספיקת לב לאחרונה.

מחקר PARAGLIDE-HF הינו מחקר כפל-סמיות, אקראי ומבוקר להערכת אנטרסטו לעומת Valsartan בחולים עם מקטע פליטה מעל 40%, אשר גויסו למחקר בתוך 30 ימים מהחמרת אי-ספיקת לב. התוצא העיקרי היה השינוי הממוצע לאורך זמן ברמות NT-proBNP מתחילת המחקר ולאורך ארבעה ושמונה שבועות. תוצא היררכי משני (יחס ניצחון) כלל תמותה קרדיווסקולארית, אשפוזים עקב אי-ספיקת לב, ביקורים דחופים להערכה רפואית בשל אי-ספיקת לב ושינויים ברמות NT-proBNP.

מדגם המחקר כלל 466 חולים, מהם 233 תחת אנטרסטו ו-233 תחת Valsartan.

הירידה הממוצעת לאורך זמן בריכוז NT-proBNP הייתה גדולה יותר עם אנטרסטו (יחס שינוי של 0.85, רווח בר-סמך 95% של 0.73-0.99). ניתוח הנתונים הצביע על עדיפות לאנטרסטו, אך ההשפעה לא הייתה מובהקת סטטיסטית (יחס ניצחון לא-מתוקן של 1.19, רווח בר-סמך 95% של 0.93-1.52).

הטיפול באנטרסטו הפחית החמרת תפקוד כלייתי (יחס סיכויים של 0.61, רווח בר-סמך 95% של 0.40-0.93) אך לווה בעליה בשיעורי תת לחץ דם תסמיני (יחס סיכויים של 1.73, רווח בר-סמך 95% של 1.09-2.76) הנתונים הצביעו על גודל השפעה גדול יותר בתת-קבוצה של חולים עם מקטע פליטה של עד 60% מבחינת השינוי ברמות NT-proBNP (0.78, רווח בר-סמך 95% של 0.61-0.98).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בחשיבות הטיפול באנטרסטו בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור. 

 

J Am Coll Cardiol. May 21, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה