גריאטריה

הערכת תוצאות מניעת אירועים מוחיים עם Ticagrelor בחולים לאחר אוטם שריר הלב (Circulation)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Circulation עולה כי חולים בסיכון גבוה לאחר אוטם שריר הלב מצויים בסיכון מוגבר לאירוע מוחי, כאשר כשליש מהמקרים מובילים למות החולים או מוגבלות בינונית-עד-חמורה. תוספת Ticagrelor (ברילינטה) במינון 60 מ”ג, פעמיים ביום, מובילה לירידה משמעותית בסיכון הנ”ל ללא עליה באירועים מוחיים המורגיים, אך עם עליה בדימומים מג’וריים.

במחקר PEGASUS-TIMI 54 (Prevention of Cardiovascular Events in Patients With Prior Heart Attack Using Ticagrelor Compared to Placebo on a Background of Aspirin-Thrombolysis in Myocardial Infarction 54), הטיפול ב- Ticagrelor הפחית את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים כאשר ניתן כתוספת לאספירין במינון נמוך בחולים יציבים עם היסטוריה של אוטם שריר הלב, ממצאים שהובילו לאישור Ticagrelor במינון 60 מ”ג, פעמיים ביום, כטיפול ארוך-טווח למניעה שניונית. כעת בחנו החוקרים את ההיארעות של אירועים מוחיים, תוצאות לאחר אירוע מוחי ויעילות Ticagrelor תוך התמקדות במינון של 60 מ”ג, פעמיים ביום, להפחתת אירועים מוחיים.

מבין 14,112 חולים שחולקו באקראי לפלסבו או Ticagrelor במינון 60 מ”ג, 213 חולים אובחנו עם אירוע מוחי; 85% מהאירועים המוחיים הללו היו על-רקע איסכמי. 18% מבין האירועים המוחיים היו פטאליים ו-15% נוספים הובילו למוגבלות בינונית או חמורה לאחר 30 ימים. Ticagrelor הפחית משמעותית את הסיכון לאירוע מוחי (יחס סיכון של 0.75), בעיקר עקב ירידה באירועים מוחיים איסכמיים (יחס סיכון של 0.76). אירוע מוחי המורגי תועד ב-9 חולים תחת פלסבו ו-8 חולים תחת Ticagrelor. מטה-אנליזה שכללה ארבעה מחקרים מבוקרי-פלסבו להערכת טיפול נוגד-טסיות אינטנסיבי יותר ב-44,816 חולים עם מחלה כלילית אישרה נוכחות ירידה משמעותית באירועים מוחיים איסכמיים (יחס סיכון של 0.66).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים בסיכון גבוה עם מחלה כלילית, יש לשקול טיפול נוגד-טסיות אינטנסיבי יותר לא רק להפחתת הסיכון לאירועים כליליים, אלא גם להפחתת הסיכון לאירועים מוחיים.

Circulation. 2016 Aug 30.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה