גריאטריה

האם ל-Ticagrelor יש יתרון על אספירין במניעה שניונית של אירועים מוחיים? (מתוך הודעת חברת AstraZeneca)

מתוצאות מחקר SOCRATES (acute Stroke Or transient isChemic attack tReated with Aspirin or Ticagrelor and patient outcomES ) להשוואת טיפול ב- Ticagrelor(ברילינטה) אל מול אספירין, עולות כי המעכב הישיר של P2Y12 אינו יעיל יותר מאספירין במניעת אירועים וסקולאריים מג’וריים בחולים לאחר אירוע מוחי.

במסגרת המחקר נערכה השוואה בין Ticagrelor, שניתן במינון 90 מ”ג, פעמיים ביום, לאורך 90 ימים, ובין אספירין, במינון 100 מ”ג, פעם ביום. התוצא העיקרי של המחקר היה מניעת אירועים וסקולאריים מג’וריים (תוצא משולב של אירוע מוחי, אוטם שריר הלב ותמותה) בחולים לאחר אירוע מוחי איסכמי או התקף איסכמי חולף.

מדגם המחקר כלל חולים בגילאי 40 שנים ומעלה עם אירוע מוחי איסכמי אקוטי (NIHSS של עד 5 נקודות) או התקף איסכמי חולף (מדד ABCD2 של 4 ומעלה). כל המשתתפים שחולקו באקראי במסגרת המחקר התייצגו עם תסמינים שהופיעו בתוך 24 שעות.

למרות שיעור נמוך יותר של אירועים וסקולאריים מג’וריים בקרב המטופלים ב- Ticagrelor, בהשוואה למטופלים באספירין, המגמה הנ”ל לא הייתה מובהקת סטטיסטית, כך לפי הצהרת החברה.

על-בסיס הניתוח הראשוני של הממצאים, נתוני הבטיחות עולים בקנה אחד עם פרופיל הבטיחות הידוע של Ticagrelor. דו”ח שפורסם לאחרונה העלה חשש מסוים אודות קוצר נשימה בחולים המטופלים ב- Ticagrelor.

החברה מתכננת להציג את ניתוח הממצאים המלא של המחקר, כולל ניתוח לפי תתי-קבוצות, בעתיד הקרוב. עוד בכוונתה לפנות לרשויות הבקרה ולדון עימם באשר למשמעות הממצאים.

מתוך הודעת חברת AstraZeneca

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה