גריאטריה

הערכת התועלת של מכשירי LVAD וטיפול תרופתי בחולי אי-ספיקת לב אמבולטוריים (J Am Coll Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי שיעורי ההישרדות עם מצב תפקודי טוב יותר היו טובים יותר בחולי אי-ספיקת לב אמבולטוריים עם מכשיר HMII LVAD (HeartMate II Left Ventricular Assist Device), בהשוואה לחולים תחת טיפול תרופתי בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות מכשירי LVAD בחולים עם אי-ספיקת לב שאינה תלויה ביונוטרופים. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להשוות בין השימוש במכשיר HMII LVAD ובין טיפול תרופתי אופטימאלי בחולים אמבולטוריים עם אי-ספיקת לב ומדד NYHA של IIIB/IV, שענו על ההתוויות לטיפול יעד ב-LVAD, אך לא היו תלויים בתמיכה יונוטרופית.

מדובר במחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, רב-מרכזי, שכלל 200 חולים (97 תחת טיפול ב-LVAD, 103 תחת טיפול תרופתי). קריטריוני ההכללה במחקר כללו לפחות אשפוז אחד בשל אי-ספיקת לב במהלך השנה האחרונה ומרחק הליכה בשש דקות קטן מ-300 מטרים. תוצא הסיום המשולב העיקרי היה שיעורי הישרדות תחת הטיפול המקורי עם שיפור של 75 מטרים ומעלה במרחק הליכה בשש דקות לאחר שנה.

חולים עם LVAD היו במצב חמור יותר, עם שיעור גבוה יותר של חולים בסיווג Interagency Registry for Mechanically Assisted Circulatory Support בפרופיל 4 (65% עם LVAD לעומת 34% עם טיפול תרופתי אופטימאלי, p<0.001 בהשוואה לפרופיל 5-7. שיעור החולים עם LVAD שענו על תוצא הסיום העיקרי היה גבוה יותר (39% עם LVAD לעומת 21% עם טיפול תרופתי אופטימאלי, יחס סיכויים של 2.4). על-בסיס ניתוח לפי טיפול, שיעורי ההישרדות לאחר 12 חודשים היו גבוהים יותר עם LVAD בהשוואה לטיפול תרופתי אופטימאלי (80% לעומת 63%, p=0.022).

שיעורי האירועים החריגים היה גבוה יותר בחולים עם LVAD, עם 1.89 אירועים לשנת מטופל (בעיקר עקב דימומים), בהשוואה לטיפול תרופתי אופטימאלי (בעיקר עקב החמרת אי-ספיקת לב). מרבית החולים (80% תחת LVAD לעומת 62% תחת טיפול תרופתי אופטימאלי) נזקקו לאשפוז. איכות החיים הבריאותית ודיכאון השתפרו מתחילת המחקר באופן משמעותי יותר עם LVAD, בהשוואה לטיפול תרופתי אופטימאלי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שיעור סיבוכים גבוה יותר, בחולים עם התקני LVAD תועד שיפור גדול יותר באיכות החיים הבריאותית ובדיכאון. ממצאי המחקר תומכים בשימוש במכשירי HMII בחולי אי-ספיקת לב עם מוגבלות תפקודית, שאינם תלויים בתרופות יונוטרופיות, עם איכות חיים ירודה.

J Am Coll Cardiol. 2015;66(16):1747-1761

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה