גריאטריה

הן Bevacizumab והן Ranibizumab יעילים בטיפול בחולים עם חסימת סעיף וריד הרשתית (Br J Ophthalmol)

במאמר שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת British Journal of Ophthalmology מדווחים חוקרים כי טיפול ב-Bevacizumab או Ranibizumab בחולים עם BRVO (Branch Retinal Vein Occlusion) הביא לשיפור משמעותי במדדי כאב וחדות ראיה. יתרה מזאת, גישת טיפול לפי הצורך הוגדרה כמוצלחת באחזקת התועלת הנ”ל.

מדגם המחקר כלל 37 חולים שטופלו ב-Ranibicizumab ו-38 חולים טופלו ב-Bevacizumab.

מהנתונים עולה כי לאחר הזריקה הראשונה, ב-16 עיניים בכל קבוצת טיפול תועד שיפור של למעלה מ-15 אותיות. לאחר שישה חודשים, בקבוצת הטיפול ב-Ranibizumab נרשם שיפור ממוצע בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר של 18.1+ אותיות ובקבוצת הטיפול ב-Bevacizumab נרשמה עליה ממוצעת של 15.6 אותיות (p<0.0001).

שתי התרופות הביאו להפחתת העובי המקולארי ולשיפור חדות הריאה. לפיכך, שתי התרופות דומות ביעילותן בטווח הקצר. הירידה הממוצעת בעובי שכבת הרשתית האמצעית לאחר שישה חודשים עמדה על 177 מיקרומטר בקבוצת הטיפול ב-Ranibizumab ועל 201.7 מיקרומטר בקבוצת הטיפול ב-Bevacizumab (p<0.0001), ללא הבדל מובהק סטטיסטית בין שתי הקבוצות.

מספר הזריקות הממוצע לטיפול ב-Ranibizumab ו-Bevacizumab עמד על 3.2 ו-3.0, בהתאמה (P=0.55). שני אירועים חריגים חמורים תוארו בקבוצת הטיפול ב-Ranibizumab ומקרה חריג חמור אחד תועד בקבוצת טיפול ב-Bevacizumab, אך בשני המקרים נקבע כי התופעות אינן קשורות לטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי חל שיפור משמעותי במדדי כאב וחדות ראיה בעיניים עם BRVO שטופלו ב-Bevacizumab או Ranibizumab.

Br J Ophthalmol. Published online January 28, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה