האם צריכת תה שחור מפחיתה את הסיכון לסוכרת? (BMJ Open)

מחקר חדש שפורסם בכתב העת BMJ Open מבסס קשר ברור בין צריכת תה שחור ובין שכיחות נמוכה של סוכרת ברחבי העולם. ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים ביולוגיים ופיזיולוגיים שנערכו להערכת ההשפעה של תה שחור על סוכרת, ומאשרים את התוצאות של מחקר אקולוגי קודם באירופה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר האפשרי בין צריכת תה שחור ובין מספר מדדי בריאות ברחבי העולם, כאשר השאלה המרכזית הייתה האם קיימת קורלציה בין צריכת תה שחור ובין מדדים אפדימיולוגיים שונים.

החוקרים התמקדו בשישה משתנים, צריכת תה שחור ושכיחות מחלות נשימתיות, מחלות זיהומיות, מחלות ממאירות, מחלות לב וכלי דם וסוכרת, ובחנו את הנתונים ברמה עולמית תוך איסוף נתונים מחמישים מדיניות שהשתתפו בסקר ה-World Health Survey.

החוקרים זיהו קורלציה שלילית משמעותית בין צריכת תה שחור ובין התפתחות סוכרת, ללא קשר ברור עם אף אחד מארבעת המשתנים האחרים. ניתוח סטטיסטי  נוסף אישר את המובהקות הסטטיסטית של הקשר הליניארי שזוהה בין צריכת תה שחור בכמות רבה ובין שכיחות נמוכה של סוכרת.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין תה שחור והופעת סוכרת.

BMJ Open2012

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

השפעת אמפגליפלוזין (ג’ארדיאנס) על תוצאים כלייתיים: מטא־אנליזה ברמת המטופל

השפעת אמפגליפלוזין (ג’ארדיאנס) על תוצאים כלייתיים: מטא־אנליזה ברמת המטופל

מקור: Lancet Diabetes and Endocrinology
מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|28/12/2025

החוקרים מדווחים כי אמפגליפלוזין (ג’ארדיאנס) הפחית באופן מובהק את הסיכון לפגיעה כלייתית אקוטית, להחמרת CKD ולאי־ספיקת כליות סופנית – ללא תלות ברקע הסוכרתי, נוכחות אי־ספיקת לב, דרגת האלבומינוריה או בשיעור הירידה הראשונית ב־eGFR

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן