גנטיקה

האם טיפולי LLLT עשויים להביא לשיפור בזיכרון? (J Alzheimers Dis.)

מסדרה של מחקרים בבעלי חיים עולה כי טיפולי LLLT (Low Level Light Therapy) עם LED (Light-Emitting Diodes) בטווח הקרוב לאינפרה-אדום מגביר את החמצון של הקורטקס והיכולת המטבולית ותפקודי הזיכרון. מאחר שמטבוליזם מוחי ירוד מתאפיין בליקוי קוגניטיבי קל, החוקרים מאמינים כי LLLT עשוי לשפר את תפקודי הזיכרון בבני אדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מצטברות עוד ועוד עדויות לפיהן ל-LLLT השפעה חיובית על היכולת המטבולית של תפקוד תאי עצב בתנאי הגוף ובתנאי מעבדה. על-בסיס ההשפעה על המטבוליזם, סבורים כי LLLT ישפיע עם על הקורטקס המוחי וישפר תפקודים קוגניטיביים אחרים, דוגמת זיכרון. עם זאת, עדיין חסרים נתונים אודות השפעות LLLT על המוח וההתנהגות.

בארבעה ניסויים נפרדים בחולדות, החוקרים מטקסס בחנו את ההשערה כי LLLT המכוון לראש מעודד חמצון של הקורטקס ומשפר יכולת מטבולית עם שיפור תפקודי הזיכרון.

הניסוי הראשון אישר כי החשיפה ל-LLLT הגדילה את קצב צריכת החמצן  בקורטקס הפרה-פרונטאלי בבעלי החיים. בניסוי השני הם מצאו כי LLLT עודד או הגביר את זיכרון “הכחדת פחד”, צורה של זיכרון המתווכת ע”י הפעלת הקורטקס הפרה-פרונטאלי. ניסוי שלישי הדגים כי טיפולי LLLT לאחר הכחדה מנעו הופעה מחודשת של תגובת הפחד. בניסוי הרביעי מצאו החוקרים כי LLLT הגדיל את היכולת המטבולית של הקורטקס הפרה-פרונטאלי.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון שהדגים כי LLLT עשוי לשפר את זיכרון ההכחדה וכן מספק עדויות לפיהן הן ל-LLLT השפעה ראשונית ומשנית על המוח בגוף החי.

משילוב ממצאי המחקר עם נתונים קודמים עולות עדויות התומכות בטיפולי LLLT המכוונים לראש ככלי תרפויטי מבטיח להשפעה על ההתנהגות באופן לא-פולשני. החוקרים קוראים לערוך ניסויים נוספים במטרה לבחון את ההשפעות של מדדי LLLT על התפקוד המוחי וההתנהגות.

J Alzheimers Dis. 2012;32:741-752

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה