משפחה

טיפול ב-Secukinumab לחולי ספונדילוארטריטיס ואנטזיטיס של האכילס (Rheumatology)

מחקר חדש בפאזה 3 מראה כי חלק ניכר מחולי ספונדילוארטריטיס עם דלקת של גיד אכילס שטופלו ב-Secukinumab לא הראו סימנים של דלקת בבדיקות MRI

מחקר חדש בפאזה 3 שפורסם ב-Rheumatology מראה כי חלק ניכר מחולי ספונדילוארטריטיס (SpA) עם דלקת של גיד אכילס שטופלו ב-Secukinumab לא הראו סימנים של דלקת בבדיקות ה-MRI למרות אבחנה קלינית של דלקת של הגיד בעקב, ובכך הדגישו שהפער בין הערכות קליניות להערכות הדמייתיות של אנטזיטיס דורשת חקירה נוספת. למרות שהמחקר לא עמד בתוצא העיקרי שלו, המחקר הראה שיפורים משמעותיים מבחינה קלינית.

מטרת מחקר ACHILLES הייתה להדגים את היעילות של Secukinumab בחולי ספונדילוארתריטיס (SpA) עם דלקת של גיד אכילס. לצורך כך, גויסו חולים מעל גיל 18 שנים (n=204) עם ארטריטיס פסוראטית פעילה או SpA אקסיאלית ודלקת של גיד אכילס וחולקו באקראי ביחס של 1:1 לטיפול ב -Secukinumab 150/300מ”ג או פלצבו עד שבוע 24, ולאחר מכן חולי פלצבו הוחלפו ל-Secukinumab.

בשבוע 24, שיעור גבוה יותר, אך לא מובהק סטטיסטית (P = 0.136), של חולים שטופלו ב-Secukinumab לעומת פלצבו דיווחו על רזולוציה של דלקת בגיד אכילס (42.2% לעומת 31.4%; OR 3.08,). שיעור המטופלים שדיווחו על רזולוציה של האנטיסיטיס בהתבסס על מדד האנטיזיטיס של לידס היה גבוה יותר עם Secukinumab לעומת פלצבו (33.3% לעומת 23.5%; OR = 1.65; CI 95%: 0.85, 3.25) בשבוע 24. שינוי ממוצע מנקודת ההתחלה בכאב בעקב בשבוע 24 היה גבוה יותר בחולים שטופלו ב- Secukinumab לעומת פלצבו (-2.8 לעומת -1.9). שיפורים גדולים יותר עם Secukinumab נצפו גם ברמת האנתזופתיה בעקב ובהערכה גלובלית של פעילות המחלה. הערכת ההדמיה על ידי קריאה מקומית אישרה את דלקת העקב ב-MRI לכל החולים. בהתבסס על הדמיה זו, 56% הציגו בצקת במח עצם ו/או דלקת בגידים; לפי Heel Enthesitis MRI Scoring System (HEMRIS) וניתוח פוסט-הוק, ל-76% היו סימנים של דלקת גידית ואילו ל-86% היו דלקת גידית ו/או שינויים מבניים.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Rheumatology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה