משפחה

צריכת תוסף מזון המכיל מינרלים וויטמינים אנטי-אוקסידנטים עשויה לסייע במניעת סרטן הערמונית (Int J Cancer)

צריכת תוספי מזון המכילים מינרלים וויטמינים אנטי-אוקסידנטים קשורה לירידה בשכיחות סרטן הערמונית בקרב גברים שנמצאות בהם רמות PSA תקינות. החוקרים בדקו האם מתן תוספת יומית של מינרלים (סלניום ואבץ) וויטמינים (ויטמין C, ויטמין E ובטא-קרוטן) בעלי פעילות אנטי-אוקסידנטית מפחית את שכיחות סרטן הערמונית או משפיע על הסמנים הביוכימיים שלו .

 במחקר חולקו באקראי יותר מ-5000 גברים לקבלת תוסף התזונה או לקבלת פלצבו. מידע בנוגע לרמות הסמן הביוכימי התקבל בתחילת המחקר ולאחר תקופת מעקב חציונית בת 9 שנים בקרב 3616 מהנבדקים. מתן התוסף נקשר לירידה בשיעור של 48% בשכיחות ההופעה של סרטן הערמונית בקרב גברים שרמות ה-PSA שנתקבלו בהם בתחילת המחקר היו נמוכות מ-3micrograms/L.

בניגוד לכך, בגברים שבהם התקבלו רמות PSA גבוהות מ-3micrograms/L בתחילת המחקר ונטלו את התוסף הופיעה עליה בשיעור של 54% בשכיחות סרטן הערמונית. החוקרים מציינים כי בבדיקת הרמות של ויטמין C בתחילת המחקר נתקבלו תוצאות דומות.

החוקרים מסכמים כי המחקר תומך בהשערב שמניעת סרטן הערמונית אפשרית במתן מינרלים וויטמינים אנטי-אוקסידנטים. הם ממליצים על ביצוע מחקרים נוספים בכדי לזהות את השילוב המיטבי למניעת המחלה ולקבוע אילו מינונים בטוחים ויעילים יותר לשימוש.

לידיעה במדסקייפ

Int J Cancer 2005;116:182-186.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה