גיל בעת הופעת מחזור ווסת ראשון עשוי להשפיע על הסיכון להתפתחות קוצר ראיה (PLoS One)

הופעת מחזור ווסת ראשון בגיל מבוגר יותר מלווה בסיכון נמוך יותר להתפתחות קוצר-ראיה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת PLoS One.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של גיל בעת הופעת מחזור ווסת ראשון על הסיכון לקוצר ראיה בנשים בארצות הברית. הם השלימו מחקר חתך והתבססו על נתוני סקר NHANES (או US National Health and Nutrition Examination Survey) לשנים 1999-2008 אודות 8,706 נשים בגילאי 20 שנים ומעלה והשוו בין נשים עם קוצר ראיה ונשים ללא קוצר ראיה.

מהנתונים עולה כי שיעורי הימצאות קוצר-ראיה עמדו על 32.96%, כאשר גיל הנשים בעת הופעת מחזור ווסת ראשון עמד על 12.67 שנים.

מניתוח לוגיסטי עלה כי גיל (יחס סיכויים של 0.98), גובה (יחס סיכויים של 1.02), אסטיגמטיזם (יחס סיכויים של 1.57), גיל בעת הופעת מחזור ווסת ראשון (יחס סיכויים של 0.95, p=0.005), רמת השכלה גבוהה יותר, רמת הכנסה שנתית גבוהה יותר, לידה בארצות הברית וגזע לבן (p<0.0001) בכל המקרים נקשרו כולם עם הסיכון לקוצר ראיה. עליה של שנה אחת בגיל בעת הופעת מחזור ווסת לוותה בירידה של 4% בסיכון לקוצר ראיה לאחר תקנון לגיל, גובה, מדד מסת גוף, מוצא אתני ואסטיגמטיזם (יחס סיכויים של 0.96, רווח בר-סמך 95% של 0.93-0.99).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על החשיבות האפשרית של הגיל בעת הופעת מחזור ווסת ראשון על התקדמות קוצר-ראיה, לצד גורמי סיכון פרטניים וסביבתיים אחרים.

PLoS One, May 5, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה