בשורה ל- 3,600 חולי סוכרת עיוורים בכללית: ‘מדי סוכר מדברים’ לבדיקה עצמית יחולקו לחולי סוכרת עיוורים

מדובר במכשיר חדשני המקריא בקול את תוצאות הבדיקה. המכשיר הותאם לשתי שפות, עברית וערבית, בשיתוף הכללית 

שירותי בריאות כללית, תחלק מדי סוכר קוליים לבדיקה עצמית (גלוקומטר) לחולי סוכרת עיוורים. מדובר במכשיר חדשני המקריא בקול, את תוצאות ערכי הסוכר המתקבלים בבדיקה.

בימים אלה מקבלים כ- 3,600 חולי סוכרת עיוורים המבוטחים ב’כללית’ מכתב המזמין אותם למרפאה, לצורך קבלת מד סוכר ‘מדבר’. מדובר במכשיר ייחודי שהותאם ופותח לשתי שפות – עברית וערבית – בשיתוף הכללית. המכשיר הקולי נועד לאפשר לחולי הסוכרת העיוורים שימוש נוח וקל במכשיר שהינו חיוני לשמירה על בריאותם. המכשיר נותן פתרון אידיאלי למגבלת הראייה שלהם היות וערכי הסוכר המתקבלים בבדיקה מוקראים בקול.

לדברי דר’ אורתי יעקבסון, סמנכ”ל וראש חטיבת הקהילה.” ב’כללית’ כ- 270,000 אלף חולי סוכרת כאשר כ- 3,600 חולי סוכרת מהם עיוורים. חולים אלה מתמודדים מדי יום ביומו עם האתגר של איזון רמות הסוכר בדם כששיגרת יומם נעה סביב ביצוע בדיקות עצמיות בתדירות קבועה, לניטור רמות הסוכר. משימה זו מורכבת שבעתיים כאשר מדובר בחולי סוכרת עיוורים אשר תלויים בגורם נוסף אשר יוכל להקריא עבורם את תוצאות הבדיקה. הכללית החליטה לפתח עבור לקוחותיה העיוורים גרסה למד סוכר (גלוקומטר) קולי המדבר בשתי שפות,  כך שהמטופלים הללו יוכלו לבצע את הבדיקה באופן עצמאי ולשמוע את התוצאה. מד הסוכר ה’מדבר’ מבטיח פתרון המותאם לציבור זה ויאפשר להם לחוש עצמאות, תחושת שליטה ויעצים את יכולתם לנהל את הטיפול במחלתם”.

מד הסוכר, גלוקומטר , הינו מכשיר ביתי המאפשר למדוד את רמות הסוכר בדם. המכשיר מאפשר לאתר מצבים של ירידה (היפוגליקמיה) או עליה (היפרגליקמיה) ברמת הסוכר בדם אשר עלולה לגרום להפרעות בתפקוד היומיומי השגרתי של הנבדק. מחלת הסוכרת פוגעת במנגוני הוויסות הטבעיים של רמות הסוכר בדם, מצב המחייב  טיפול תרופתי פומי ולעיתים שילוב עם הזרקת אינסולין. מד הסוכר, גלוקומטר, מאפשר למטופל לנטר עצמאית את רמות הסוכר בדמו, בכדי לעקוב אחר האיזון ולהתאים את הטיפול התרופתי או מינון האינסולין במצבים של הפרת האיזון. בשוק קיים מגוון רחב של מדי סוכר, גלוקומטרים, שעל כולן מופיעה על צג המכשיר תוצאה של רמת הסוכר שנמדדה בבדיקה. מכשירים אלה נותנים מענה מוגבל לחולי סוכרת עיוורים אשר אינם יכולים לקרוא מהמכשיר את התוצאה.  קושי זה משפיע על יכולתם לטפל בעצמם ומגביר את תלותם בסובבים אותם כדי שאלה יקראו עבורם את תוצאות הבדיקה.

מד הסוכר המדבר ינתן ללקוחות עיוורים חולי סוכרת, ללא כל תשלום. המטופלים יקבלו בימים הקרובים מכתב בכתב ברייל המזמין אותם לקבל את המכשיר בתיאום אם אחות המרפאה על מנת שזו תדריך על אופן שבו ניתן לתפעל את המכשיר החדש.  חולי סוכרת אחרים המבקשים יוכלו לרכוש אותו בהמשך תמורת תשלום סימלי.

מד סוכר מדבר הינו פיתוח של חב’  FORA השוויצרית. הגרסה העברית למכשיר פותחה על ידי חברת אילקס מדיקל בע”מ העוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: שיווק והפצת מוצרי דיאגנוסטיקה למעבדות רפואיות בבתי חולים, בנקי דם ובקופות החולים וכן פיתוח ושיווק תוכנה יעודית למעבדות רפואיות. המכשיר קיבל את  אישורי התקינה הבינלאומיים וכמו כן בעל אישורים מהאגודות לעיוורים בעולם.

 נמסר על ידי יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה