דרמטולוגיה

כריתת קשרי לימפה אינה מגדילה את הסיכון להופעת גרורות בחולי מלנומה (J Clin Oncol)

חוקרים מדווחים כי חרף הממצאים שהעלו דיווחים שפורסמו לאחרונה, לא נראה שקיים קשר בין כריתת קשרי לימפה לבין שכיחות הופעת גרורות בחולים הסובלים ממלנומה ראשונית. במאמר הם מציינים כי כריתת קשרי לימפה מהווה חלק מהאבחון והטיפול במלנומה, אולם יש הטוענים כי יש להמנע ממנה בשל סיכון מוגבר להופעת גרורות.

החוקרים סקרו מידע שהתקבל בקרב 4412 חולים שאובחנו במלנומה משלב I או II ועברו כריתה מקומית נרחבת בלבד, או שעברו כריתת קשרי לימפה. שכיחות הגרורות הכוללת היתה גבוהה באופן מובהק סטטיסטית לאחר elective lymphadenectomy, בהשוואה לזו שנתקבלה לאחר sentinel lymphadenectomy או לאחר הסרה אזורית נרחבת בלבד (6.56% לעומת 3.64% ו-3.36%, בהתאמה).

שכיחות הופעת הגרורות עלתה עם העליה ב-Breslow depth, ברמת ה-Clark ובשלב ה-T. כאשר הותאמו הקבוצות מבחינת גיל, מין, Breslow depth והמיקום הראשוני, לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשכיחות הופעת הגרורות באופן כללי או בהתיחס להישנות הראשונה.

החוקרים מציינים כי מחקרים שהעלו את הממצאים הסותרים נערכו בקבוצות נבדקים קטנות יותר ולא הצליחו להמנע מהשפעת גורמי ערבוב כמו שלב ה-T של המחלה. הם מסכמים כי מחקר רב-מרכזי הנערך כיום יסייע בקביעת מסקנה חד-משמעית ועד אז יש להמשיך בביצוע sentinel lymphadenectomy בחולים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה