אלרגיה

משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש בעטי חומצה היאלורונית שאינם מאושרים

משרד הבריאות
משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש בעטי חומצה היאלורונית שאינם מאושרים ע"י המשרד ובטיחותם, יעילותם ואיכותם לא נבדקו. המשרד מזכיר כי רק רופאים יכולים לבצע הזרקה של חומצה היאלורונית

בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי בעקבות פניות שהגיעו למשרד הבריאות ולוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום מוצרי בריאות לגבי שימוש ושיווק של עטי חומצה היאלורונית במכוני קוסמטיקה ועל ידי מי שאינם מורשים לעסוק ברפואה, מזהיר משרד הבריאות את הציבור מצריכה ומרכישה של עטי חומצה היאלורונית (עטי מילוי עור) נטולי מחטים. חשוב לציין כי עטים אלו מיועדים למילוי עור ולטיפולים קוסמטיים כמו הפחתת קמטים והגדלת שפתיים ואולם, הם לא אושרו ע”י משרד הבריאות, כך שבטיחותם, יעילותם ואיכותם לא נבדקו ועל כן, השימוש בהם עלול להוות סכנה לבריאות הציבור.

על פי חוזר חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, טיפולים הכוללים הזרקות של חומצה היאלורונית מותרים רק לרופאים או לרופאי שיניים במקרים ואזורים מוגבלים לביצוע הפעולות בתחום זה. פעולות אלו אסורות לביצוע ע”י קוסמטיקאיות, שכן מדובר בפעולה רפואית. משרד הבריאות מזכיר כי ביצוע פעולה רפואית שלא על פי פקודת הרופאים מהווה עבירה פלילית. המשרד מפעיל את מוקד קול הבריאות (*5400) לבירורים ומזמין להכנס לאתר הוועדה לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הבריאות.
ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל פרסם הודעה התומכת בקריאת משרד הבריאות. לפי הפרסום, הארגון פנה למשרד הבריאות לפני כארבעה חודשים (23.5) בנושא באמצעות דוח נזקים מקצועי, מקיף, מפורט וחמור המתפרס על 12 עמודים. בארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הדגישו בדוח כי חיוני לפרסם אזהרה לציבור בעניין שימוש בעט ללא מחט להזרקה בלחץ על ידי מי שאינו מורשה לעסוק ברפואה וכן לנקוט צעדי אכיפה נגד משתמשים בעט זו שאינם רופאים.

ד”ר מאיר כהן, יו”ר ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הדגיש היום כי: שימוש בעט הלחץ על ידי גורמים בלתי מורשים ועם חומרים רפואיים טעוני רישוי ללא רגולציה, הביא לפרסום של סיבוכים רבים בעולם. לפני כשמונה שנים פותחה טכנולוגיה להזרקה של תרופות מתחת עור בלחץ ללא מחט באמצעות עט היוצר נקב זעיר וזמני בעור. לפני כחמש שנים עברה טכנולוגיה זו לגורמים בלתי מורשים בתחום טיפולי היופי. גורמים אילו החלו מזריקים חומרים טעוני רישוי כמו לידוקאין, חומצה היאלורונית, חומרים מפרקי שומן ואחרים במסגרת מכוני יופי. אני מברך את משרד הבריאות על הצעד ומקווה שהציבור יבין שמדובר בסכנה ממשית של כאבים, זיהומים, גושים בשפתיים במקומות אחרים בפנים, חוסר סימטריה, צבר דם ברקמות העמוקות לעור וקורא לציבור לפנות אך ורק לגורמי רפואה מורשים לביצוע טיפולים חודרניים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה