אלרגיה

חיסוני ילדים מנעו 1.1 מיליון מקרי תמותה בארצות הברית בשלושת העשורים האחרונים (Morb Mortal Wkly Rep)

Vaccination חיסון

מנתונים חדשים שפרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention) עולה כי בין השנים 1994 עד 2003, תשעה חיסוני שגרה בילדות מנעו למעלה מ-1.1 מיליון מקרי תמותה בארצות הברית.

החוקרים בחנו את הנתונים הארציים להערכת התועלת הבריאותית והכלכלית של תשעה חיסונים שנכללו בתכנית החיסונים לילדים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC’s Vaccines for Children), הכולל מתן חיסונים ללא עלות לילדים ממשפחות שאינו יכולות לשלם עבור החיסונים.

המחקר כלל נתונים לאורך 30 השנים שחלפו מתחילת תכנית VFC בשנת 1994, אך לא היה מוגבל לילדים שקיבלו חיסונים דרך התכנית.

תשעת החיסונים שנכללו בניתוח הנתונים כללו 13 מחלות: דיפתריה, טטנוס ושעלת; המופילוס אינפלואנזה; פוליו; חצבת-חזרת-אדמת; הפטיטיס A והפטיטיס B; שלבקת חוגרת; דלקת ריאות; ונגיף רוטה. החוקרים לא כללו חיסונים כנגד COVID-19 או שפעת בניתוח הנתונים מאחר והשיטות להערכת העלויות והתועלת של חיסונים אלו שונות מהשיטות המקובלות להערכת חיסונים אחרים.

מהנתונים עולה כי בקרב כ-117 מיליון ילדים שנולדו בארצות הברית במהלך תקופת המחקר, תשעת החיסונים מנעו כ-1.129 מיליון מקרי תמותה, 32 מיליון אשפוזים ו-508 מיליון מקרי תחלואה.

מעבר לתועלת הבריאותית, לחיסונים תועלת כלכלית משמעותית עם חסכון של 540 מיליארד דולרים בעלויות ישירות ו-2.7 טריליון דולרים בעלויות חברתיות.

הכותבים מציינים כי הכיסוי של חלק גדול מהחיסונים נע סביב 90% בתקופת המחקר, אך גם כי שיעור החיסונים פחת בשנים האחרונות כתוצאה מהפרעה בטיפול במהלך מגפת הקורונה ועליה בשיעורי הססנות בנוגע לקבלת חיסונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על התועלת הבריאותית המתמשכת והמשמעותית של מתן חיסונים לילדים קטנים.

Morb Mortal Wkly Rep, Aug 2024

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה