אלרגיה

תוצאות חיוביות לטיפול פומי באגוניסט לקולטן ל-GLP-1 במבוגרים עם השמנה (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות בתועלת של טיפול יומי ב- Orforglipron, תכשיר פומי הפועל כאגוניסט לקולטן ל-GLP-1, לטיפול במבוגרים עם השמנת-יתר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השמנה הינה גורם סיכון מג’ורי לתחלואה ותמותה ברחבי העולם. אין נתונים אודות היעילות והבטיחות Orforglipron כטיפול פומי חד-יומי להפחתת משקל במבוגרים עם השמנה.

במחקר אקראי, כפל-סמיות, בשלב 2, נכללו מבוגרים עם השמנה, או מבוגרים עם עודף-משקל ולפחות תחלואה אחת על-רקע המשקל עודף וללא אבחנה של סוכרת. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Orforglipron באחד מבין ארבעה מינונים (12, 24, 36, או 45 מ”ג) או פלסבו, אשר ניתנו פעם ביום למשך 36 שבועות. אחוז השינוי במשקל הגוף מתחילת המחקר נקבע לאחר 26 שבועות (התוצא העיקרי) ולאחר 36 שבועות (תוצא סיום משני).

מדגם המחקר כלל 272 משתתפים שעברו הקצאה אקראית. בתחילת המחקר, משקל הגוף הממוצע עמד על 108.7 ק”ג ומדד מסת הגוף הממוצע עמד על 37.9 ק”ג/מ2.

לאחר 26 שבועות, השינוי הממוצע מתחילת המחקר במשקל הגוף נע בין 8.6%- ועד 12.6%- לאורך מינוני Orforglipron ועמד על 2.0%- בזרוע הפלסבו. לאחר 36 שבועות, השינוי הממוצע נע בין 9.4%- ועד 14.7%- עם Orforglipron ועמד על 2.3%- בזרוע הפלסבו.

ירידה במשקל של לפחות 10% לאחר 36 שבועות תועדה ב-46-75% מהמשתתפים שטופלו ב- Orforglipron, בהשוואה ל-9% מאלו בזרוע הפלסבו.

השימוש ב- Orforglipron הוביל לשיפור בכל מדדים קרדיו-מטבוליים ומדדים הקשורים למשקל הגוף.

תופעות הלוואי הנפוצות של הטיפול ב- Orforglipron כללו הפרעות במערכת העיכול, אשר היו בדרגה קלה-עד-בינונית, תועדו בעיקר במהלך העלאת מינוני טיפול והובילו להפסקת Orforglipron ב-10-17% מהמשתתפים בקבוצות הטיפול ב- Orforglipron במינונים שונים.

פרופיל הבטיחות של Orforglipron תאם לזה של תרופות אחרות ממשפח אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול יומי ב- Orforglipron פומי לווה בירידה במשקל. אירועים חריגים של הטיפול ב- Orforglipron תאמו לאלו של תרופות הפועלות במנגנון דומה וניתנות בזריקה.

N Engl J Med, Jun 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה