אלרגיה

עדויות נוספות תומכות בבטיחות ויעילות חיסון כנגד קורונה בנשים הרות (J Perinat Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Perinatal Medicine מדווחים חוקרים מיוון על תוצאות סקירה שיטתית, מהן עולה כי חיסון כנגד נגיף הקורונה בנשים הרות הוא בטוח ויעיל, אם כי העדויות מבוססות על מחקרים תצפיתיים בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהחיסון כנגד קורונה נחשב בטוח בזמן היריון, קיים חשש רב מפני החיסון בקרב נשים הרות. כעת הם ביקשו לסכם את העדויות ממחקרים תצפיתיים שבחנו את יעילות ובטיחות חיסון כנגד קורונה בנשים הרות.

הסקירה השיטתית השוותה את שיעורי היארעות  סיבוכים מג’וריים באם וביילוד בין נשים הרות שקיבלו חיסון כנגד קורונה ונשים הרות שלא חוסנו כנגד הנגיף. המחקרים שנכללו כללו נשים הרות בכל גיל ובכל טרימסטר של ההיריון.

החיפוש במאגרי Medline/PubMed, Scopus, Cochrane Library וספרות אפורה לזיהוי מחקרים רלבנטיים שפורסמו עד 28 במאי בשנת 2022.

החיפוש הוביל לזיהוי 2,947 מחקרים, כאשר מבין אלו, שבעה מחקרי עוקבה תצפיתיים נכללו בסקירה הנוכחית ואלו כללו 67,274 נשים הרות.

מהשוואת נשים הרות שחוסנו כנגד נגיף הקורונה ואלו שלא חוסנו כנגד הנגיף עלה כי החיסון כנגד הנגיף לא נקשר עם אירועים חריגים מג’וריים באם או ביילוד. שיעור זיהומי SARS-Sov-2 בקרב נשים הרות שקיבלו את החיסון כנגד הנגיף היו נמוכים ב-43% בהשוואה לשיעור הזיהומים בקרב נשים הרות שלא חוסנו כנגד הנגיף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות חיסון כנגד קורונה בנשים הרות, אם כי העדויות מבוססות על מחקרים תצפיתיים, זאת בשילוב עם אוכלוסיות והתערבויות (סוג החיסון ומספר המנות) אינם הומוגניים.

J Perinat Med, Feb 17, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה