אלרגיה

תרסיס אפי עשוי להקל על סימנים ותסמינים של עין יבשה בחולים עם מחלות אוטואימוניות (מתוך כנס ה-Women in Ophthalmology)

עין

תרסיס אפי OC-01 (תמיסת Varenicline) הוביל להקלה משמעותית בסימנים ותסמינים של עין יבשה בחולים עם מחלות אוטואימוניות המלוות בעין יבשה, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Women in Ophthalmology.

במסגרת המחקר התמקדו החוקרים בתת-קבוצה של חולים עם מחלה אוטואימונית ממחקרי ONSET-1 ו-ONSET-2 אשר בחנו בעבר את הבטיחות והיעילות של תרסיס אפי OC-01 לטיפול במחלת עין יבשה. בשני המחקרים, 182 חולים ו-758 חולים, בהתאמה, חולקו באקראי ביחס 1:1:1:1 לקבלת התרסיס האפי בשלושה מינונים שונים או תכשיר דמה.

החוקרים השלימו ניתוח משני של הנתונים ב-31 חולים עם מחלות אוטואימוניות עם שכיחות גבוהה יותר של מחלת עין יבשה, כולל דלקת מפרקים שגרונית, תסמונת שיוגרן, מחלה אוטואימונית של בלוטת התריס, קוליטיס, מחלת קרוהן, טרשת נפוצה, פסוריאזיס ולופוס. הם בחנו את התוצאים בתחילת המחקר ולאורך ארבעה שבועות, כולל מדד מבחן שירמר (Schirmer’s Test Score), שינוי ממוצע במדד Eye Dryness Score ותוצאים לפי דיווח-מטופלים אודות אי-נוחות עקב עין יבשה.

הטיפול התרופתי הדגים תועלת ממוכה לפי מדדי Schirmer’s Test Score ו-Eye Dryness Score. שיפור של למעלה מ-10 מ”מ במדד Schirmer’s Test Score תועד ב-61.1% מהחולים בזרוע הטיפול הפעיל, לעומת 0% מאלו בקבוצת הביקורת. השינוי הממוצע במדד Schirmer’s Test Score עמד על 13.6 מ”מ בזרוע ההתערבות ועל 1.8 מ”מ בזרוע הביקורת. השינוי הממוצע במדד Eye Dryness Score עמד על 19.6- עם הטיפול הפעיל לעומת 10.3- בקבוצת הביקורת.

החוקרים מדווחים כי הטיפול נסבל היטב, כאשר תופעות הלוואי העיקריות כללו עיטוש קל, שיעול וגירוי של הגרון והאף.

הפעלה כולינרגית בחלל האף מהווה אפשרות טיפול חליפית לחולים עם מחלות אוטואימוניות המלוות במחלת עין יבשה. החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים עם מדגם גדול יותר של חולים עם מחלות אוטואימוניות.

 

מתוך כנס ה-Women in Ophthalmology

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה