אלרגיה

דופילומאב משפר משמעותית את הסימפטומים בחולים עם רינו-סינוטיס כרונית עם פוליפים באף (Allergy)

מאת יהונתן ניסן, סטודנט לרפואה באוניברסיטת תל אביב ופרמדיק

מחקר חדש שפורסם ב- Allergyהראה כי זריקות דופילומאב (Dupixent) שיפרו משמעותית את הסימפטומים של חולים עם רינו-סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף.

דלקת אף כרונית עם פוליפים באף (CRSwNP) נחשבת נטל משמעותי בקרב מבוגרים בגיל העבודה. בקרת הסימפטומים נותרה אתגר עבור רבים מהחולים הללו, והעלות באובדן פרודוקטיביות וצריכת שירותי בריאות יכולה להיות משמעותית, כותבים החוקרים. דופילומאב, תרופה ביולוגית המכוונת לרכיבים של מסלול דלקתי מסוג 2, מייצגת אפשרות חדשה שהראתה יעילות בניסויים קליניים. מחקר תצפיתי חדש זה בודק טיפול עם דופילומאב בחולים שענו על קריטריונים לטיפול ביולוגי שהוצע בסקירה שיטתית גדולה לאחרונה. במחקר, החוקרים זיהו 131 מבוגרים מעל גיל 18 (גיל ממוצע 51.7) עם CRSwNP שטופלו במרכז טיפול שלישוני יחיד. המשתתפים קיבלו 300 מ”ג של הזרקה תת עורית של דופילומאב כל שבועיים למשך 12 שבועות לפחות. התוצאות העיקריות היו ציונים במספר מדדים כולל מבחן SinoNasal Outcome-22 (SNOT-22, סולם של 0-110), ציון פוליפ באף דו-צדדי (NPS, סולם של 0-8), וזיהוי Sniffin’ Sticks-12 בדיקה (SSIT-12, סולם של 0-6 אנוסמיה, 7-10 היפוסמיה, 11-12 נורמוזמיה).

הציונים הממוצעים בכל שלושת התוצאות השתפרו באופן משמעותי ממצב הבסיס ל-24 שבועות וגם ל-48 שבועות. הציונים ב-SNOT-22 השתפרו מ-52.4 במצב הבסיס ל-18.5 ו-16.8 בשבועות 24 ו-48, בהתאמה. NPS השתפר מ-5.4 במצב הבסיס ל-1.6 ו-1.0, בהתאמה. ציוני SSIT-12 השתפרו מ-3.6 במצב הבסיס ל-7.3 ו-8.3, בהתאמה.

בתחילת המחקר, 95.8% מהחולים סבלו מדלקת כרונית בלתי מבוקרת, אך בשבועות 24 ו-48,  24.3% ו-6.2% היו עדיין עם הדלקת, בהתאמה. כמחצית מהמטופלים חוו תופעות לוואי שנוצרו בטיפול, אך אלו היו “קלות ופחתו בהתרחשותם ובעוצמתם במהלך הטיפול”, אומרים החוקרים.

דרוש מחקר נוסף על קבוצות חולים אחרות, אך הנתונים הנוכחיים מאשרים את היעילות של דופילומאב כתוסף ל-CRSwNP קשה לטיפול, הם סיכמו. “תרופות ביולוגיות כמו דופילומאב הן טיפול חזק ומבטיח ל-CRSwNP חמור כאשר הטיפול הרפואי והכירורגי הקונבנציונלי נכשל”, הדגישו.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה