אלרגיה

אחד מכל חמישה ילדים מועד לסיבוכים לאחר ניתוח כריתת שקדים (Pediatrics)

19% מהילדים לאחר ניתוח כריתת שקדים ואדנואידים פיתח סיבוך לאחר-ניתוח, כאשר ב-9.4% תועד סיבוך נשימתי וב-2.6% זוהו דימומים משניים, כך עולה ממטה-אנליזה שפורסמה במהלך חודש ספטמבר בכתב העת Pediatrics. החוקרים מצאו עוד כי בילדים עם דום נשימה חסימתי בשינה סיכון גבוה כמעטו פי חמש לסיבוכים נשימתיים, בהשוואה לילדים ללא ההפרעה הנשימתית.

החוקרים זיהו 1,254 מאמרים לאחר חיפוש בשישה מאגרי מידע אלקטרוניים, חיפוש ב-Google Scholar והתייעצות עם מומחי תוכן. מבין מאמרים אלו, 23 מחקרים עם גדלי מדגם שנעו בין 102-9,023 משתתפים ענו על קריטריוני ההכללה בסקירה. ארבעה מחקרים בקבוצה זו הבחינו בין סיבוכים לאחר ניתוח בקרב ילדים עם ובלי דום נשימה חסימתי בשינה.

הסקירה מדגישה שתי נקודות קליניות עיקריות. הראשונה, נוכחות דום נשימה חסימתי בשינה מעלה את הסיכוי לסיבוכים נשימתיים לאחר ניתוח, כאשר בילדים עם דום נשימה חסימתי בשינה עליה של פי 4.9 בסיכויים להתפתחות סיבוכים נשימתיים בהשוואה לילדים ללא ההפרעה הנשימתית. מנגד, בילדים עם דום נשימה חסימתי בשינה תועד סיכון נמוך משמעותית לסיבוכי דמם, בהשוואה לילדים ללא דום נשימה חסימתי בשינה (יחס סיכויים של 0.41).

בין מגבלות הסקירה, החוקרים מציינים כי המאמרים שפורסמו לא כללו בדיקת מעבדת שינה להגדרת חומרת דום נשימה חסימתי בשינה. למרות זאת, מאחר וההפרעה מגדילה את הסיכון של הילדים, כולל במהלך הרדמה ולאחריה, הם מציעים על הערכת מרדים לנחירות ותחלואה נלווית.

על-בסיס העדויות הזמינות, בילדים עם דום נשימה לחסימתי בשינה סיכון מוגבר לסיבוכים נשימתיים לאחר ניתוח כריתת שקדים ואדנואידים, בהשוואה לילדים ללא דום נשימה חסימתי בשינה. מנגד, שיעור הדימומים היה גבוה יותר בקרב אלו ללא דום נשימה חסימת בשינה.

Pediatrics. Published online September 21, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה