אלרגיה

חשיפה של ילדים ל-Bisphenol A לפני הלידה מעלה את הסיכון לצפצופים (JAMA Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA במהלך חודש אוקטובר מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בילדים קטנים שנחשפו ל-BPA (Bisphenol A) לפני הלידה קיים סיכון מוגבר לצפצופים עד גיל חמש שנים, בהשוואה לאלו שלא נחשפו למרכיב זה. מהמחקר עולה כי אין קשר בין חשיפה ל-BPA לאחר הלידה ובין הסיכון לצפצופים בילדות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בימים אלו עדיין נערכים מחקרים בבעלי חיים להבהרת הקשר בין חשיפה ל-BPA והתפקוד הריאתי. בשנת 2012 מנהל המזון והתרופות האמריקאי אסר על שימוש ב-BPA בבקבוקי תינוקות, אך קבע כי אין מספיק עדויות לאיסור נרחב יותר.

החוקרים החלו בבדיקת דגימות שתן של כ-400 נשים העתידות ללדת בסינסינטי, לאחר 16 ו-26 שבועות היריון. לאחר הלידה, החוקרים הציגו להורים שאלות כל שישה חודשים במהלך חמש השנים הבאות, במטרה לקבוע נוכחות צפצופים. בנוסף, הם עקבו אחר מדדי FEV1 של הילדים בגילאי ארבע וחמש שנים ואספו דגימות שתן של הילדים בכל שנה.

מהנתונים עולה כי ככל שריכוז BPA בשתן האם היה גבוה יותר במהלך ההיריון, כך התפקוד הריאתי של הילד היה נמוך יותר בגיל ארבע שנים. לא זוהה קשר עם התפקוד הריאתי בגיל חמש שנים.

באשר לצפצופים, ריכוז BPA באימהות לאחר 16 שבועות היריון נקשר עם הסיכון של הילד להתפתחות צפצופים קבועים. ריכוז BPA בשתן של הילד לא נקשר עם הסיכון לצפצופים או התפקוד הריאתי.

ממצאי המחקר מעידים על קשר בין חשיפה ל-BPA במהלך ההיריון ובין הסיכויים להתפתחות צפצופים בשלב מוקדם.

JAMA Pediatrics 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה