אלרגיה

סיכון מוגבר לאוטם לבבי ואירועים מוחיים במהלך חום המורגי עם תסמונת כלייתית (Circulation)

בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על סיכון מוגבר לאוטמים לבביים חדים ואירועים מוחיים בתקופת הזמן המיידית לאחר תסמונת HFRS (Hemorrhagic Fever with Renal Syndrome) ועל-כן ממליצים על מעקב הדוק אחר החולים בשלב האקוטי של המחלה.

החוקרים כותבים כי מצאו לאחרונה כי סיבות קרדיווסקולאריות לתמותה נפוצות בחולים עם חום HFRS, הנובעת מזיהום בנגיף Hantavirus, אך לא ידוע אם HFRS הינה גורם סיכון לאירועים קרדיווסקולאריים אקוטיים (אוטם לבבי חד ואירועים מוחיים).

החוקרים הצליבו בין מספרי תעודות הזהות ממאגר נתוני חולי HFRS בשבדיה (1997-2012, 6,643 חולים) ובין נתונים מ-National Patient Register לשנים 1987-2011. לפי שיטת סדרת מקרים עם בקרה-עצמית, יחס שיעורי ההיארעות של אוטם לבבי/אירועים מוחיים ב-21 הימים לאחר HFRS חושבו אל מול תקופות ביקורת.

מהתוצאות עולה כי יחס שיעורי ההיארעות של מקרים שלא כללו אוטם לבבי/אירועים מוחיים פטאליים עמד על 5.53 ואילו יחס שיעורי ההיארעות של מקרים שכללו אוטם לבבי/אירועים מוחיים פטאליים עמד על 6.02; באשר לאירוע לבבי ראשון, יחס שיעורי ההיארעות עמד על 3.53 ו-4.64, בהתאמה. יחס שיעורי ההיארעות לכלל האירועים המוחיים עמד על 12.93 (לאחר הוצאת מקרים פטאליים) ו-15.16 (עם הכללת מקרים פטאליים); באשר לאירועים מוחיים ראשונים, יחס שיעורי ההיארעות עמד על 14.54 ו-17.09, בהתאמה. מרבית האירועים המוחיים הופיעו בשבוע הראשון לאחר HFRS.

לאור הסיכון המוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים במהלך תסמונת HFRS, החוקרים ממליצים על מעקב הדוק אחר החולים בשלב האקוטי של המחלה, במטרה להבטיח זיהוי מוקדם של התסמינים האופייניים לאירועים לבביים ומוחיים.

Circulation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה