אלרגיה

סקירת ספרות הבוחנת השימוש ב- Omalizumab (זולאייר) באסתמה אלרגית עיקשת תומכת ביעילות בטיחות וחשיבות הטיפול במקרים קשים אלה (Drugs)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Drugs מדווחים חוקרים כי Omalizumab הינה אפשרות בעלת ערך כתוספת לטיפול בחולים עם אסתמה אלרגית, עיקשת וחמורה, כאשר הטיפול מביא להפחתת שיעור האשפוזים, הפניות לחדרי מיון והביקורים הלא-מתוכננים למרפאות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Omalizumab (זולאייר) הינו נוגדן חד-שבטי הניתן בזריקות תת-עוריות ובעל פעילות כנגד תהליכים אלרגיים. באיחוד האירופי, התרופה מאושרת כתוספת טיפול במבוגרים, מתבגרים וילדים בגילאי שש שנים ומעלה, עם אסתמה אלרגית, עיקשת וחמורה.

במחקרים קליניים מתוכננים היטב, הוספת Omalizumab הפחיתה משמעותית את שיעור התלקחויות אסתמה (תוצא סיום עיקרי), בהשוואה לפלסבו, במבוגרים, מתבגרים וילדים עם אסתמה אלרגית, עיקשת וחמורה. יתרה מזאת, הוספת Omalizumab הפחיתה את הצורך בטיפול במשאפי סטרואידים במבוגרים ומתבגרים, והביאה לשיפור באיזון אסתמה והתסמינים, ובאיכות החיים על-רקע אסתמה בכל קבוצות הגילאים.

התועלת של Omalizumab הודגמה גם בתנאי העולם האמיתי, כאשר תוספת טיפול הובילה להפחתת שיעור האשפוזים, פניות לחדרי מיון וביקורי רופא לא-מתוכננים, כמו גם שיפור במדדי תסמיני אסתמה ובהערכה הכוללת של התגובה לטיפול.

החוקרים קוראים לאסוף נתונים נוספים במטרה לקבוע את משך הטיפול האופטימאלי בתרופה, וכיום משך הטיפול נתון לשיקול דעתו של הרופא המטפל. Omalizumab נסבל היטב במחקרים קליניים; כאשר תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו תגובות באתר ההזרקה.

ניתוחים סטטיסטיים מצאו כי הוספת Omalizumab משתלמת מבחינת מאזן עלות-תועלת, בהשוואה לטיפול סטנדרטי, ולכן בחולים קשים לטיפול עם אסתמה אלרגית, עיקשת וחמורה, Omalizumab הינה אפשרות טיפול חשובה.

Drugs. 2013 Jul;73(11):1197-212

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה