אלרגיה

אסתמה ואלרגיה לחיות בילדות קשורים לסיכון מוגבר לאסתמה בבגרות (Pediatrics)

מתוצאות מחקר חדש משבדיה עולה כי אסתמה חמורה בילדות, או אסתמה בילדות בשילוב עם אלרגיות לבעלי חיים בעלי פרווה, עשויה להצביע על אסתמה שתימשך לתוך הבגרות הצעירה.

חוקרים משבדיה עקבו אחר ילדים בגילאי שבע ושמונה שנים עם אסתמה לתוך שנות ההתבגרות שלהם. מבין אלו עם שילוב של אסתמה חמורה ואלרגיה לבעלי חיים בילדותם, 82% עדיין סבלו מאסתמה בגיל 19 שנים.

לדברי החוקרים, אסתמה הינה מחלה דינאמית שלעיתים קרובות נסוג, אך גם עם החמרות. גורמי סיכון לאסתמה הם מורכבים ולכן קשה לנבא אילו ילדים עדיין יסבלו מבעיות לאחר שנים. בדומה למחקר קודם, המחקר הנוכחי מצא כי בבנות קיימת סבירות נמוכה יותר להיעלמות המחלה הריאתית עם הגיל.

עם זאת, הקשר בין אלרגיות בילדות לחיות בעלות פרווה ובין אסתמה עיקשת בשלב מאוחר יותר במהלך החיים לא דווח במחקרים קודמים.

במטרה לבחון אחר גורמים העשויים לנבא המשך אסתמה בילדים, החוקרים סקרו הורים ל-248 ילדים בשבדיה בגילאי 7-8 שנים עם אסתמה בשנת 1996, וחזרו להורים כל שנה עד שהילדים הגיעו לגיל 19 שנים.

עד הגעתם לגיל ההתבגרות, 205 ילדים נותרו במחקר ו-43 מהם, או אחד מכל חמישה ילדים, היו בהפוגה, כלומר לפחות שלוש שנים ללא צפצופים או טיפול תרופתי.

בגיל 19 שנים, 84 ילדים סבלו מאסתמה עיקשת (כלומר, בהווה ובלפחות שמונה מבין תשעה סקרים קודמים) ו-78 סבלו מאסתמה פריודית. בסה”כ, מין זכר והעדר אלרגיות לבעלי חיים או אסתמה חמורה בילדות, נקשרו עם סיכוי גבוה יותר מכפליים להפוגה.

גורמים אחרים, דוגמת הורים עם אסתמה, מגורים בחורבה או בבתים כפריים ועישון של ההורים, לא השפיעו על הסיכוי להיעלמות אסתמה בילדות.

עם זאת, מחקרים אחרים מצאו קשר בין הורים עם אסתמה ובין הסיכון שילדיהם יסבלו מהמחלה הריאתית. בנושא זה עדיין אין החלטה חד-משמעית, אך למרות זאת, ממצאי המחקר מעניינים ונראה כי עולים בקנה אחד עם מרבית הנתונים בתחום.

Pediatrics 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה