אלרגיה

האם קיים קשר בין אסתמה ובין משקל לידה נמוך? (Ann Allergy Asthma Immunol)

מחקר חדש לא הדגים כל קשר בין משקל הלידה ובין הסיכון להתפתחות אסתמה במהלך שבע השנים הראשונות לחיים. ממצאי המחקר שנערך במאיו-קליני, פורסמו במהדורת ינואר של כתב העת Annals of Allergy, Asthma and Immunology.

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות אודות קרוב ל-4,000 ילדים שנולדו בתקופה שבין 1 בינואר, 1976 , ועד 31 בדצמבר, 1979, ברוצ’סטר, במטרה לקבוע את הסיכון לאסתמה במהלך שבע השנים הראשונות לחייהם של ילדים שנולדו במשקל לידה נמוך (פחות מ-2,500 גרם) ובילדים במשקל לידה תקין (מעל 2,500 גרם), ללא תלות בגיל ההיריון.

החוקרים בחנו משתנים שונים, בהם גיל ההיריון, מין, גזע, גיל ההורים, רמת השכלה ומצב משפחתי, היסטוריה משפחתית של מחלות אטופיות, עישון במהלך ההיריון, מספר ביקורים לפני הלידה וסיבוכי היריון, צירים ולידה.

לפני ההתאמה, 13 מבין 193 ילדים (6.7%) עם משקל לידה נמוך פיתחו אסתמה, זאת בהשוואה ל-201 מבין 3,740 ילדים (5.4%) עם משקל לידה תקין (p=0.42). לאחר ניתוח סטטיסטי של הממצאים לזיווג בין מקרים (Propensity Score), זוהו 109 זוגות תואמים. מבין זוגות אלו, 9 ילדים (8.3%) במשקל לידה נמוך ו-8 ילדים (7.3%) במשקל לידה תקין , פיתחו אסתמה (P=0.75).

מהממצאים עולה כי אין קשר בין משקל לידה נמוך ובין הסיכון להתפתחות אסתמה בתקופת הילדות.

החוקרים מציינים כי מבחינה אתית אין אפשרות לערוך מחקר אקראי לבחינת הקשר בין משקל לידה נמוך ובין אסתמה. מאחר ועליהם להתבסס על מחקרים תצפיתיים להערכת הנושא, יש חשיבות רבה למחקרים המתבססים על שיטת Propensity Score.

Ann Allergy Asthma Immunol. 2013;110:18-23

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה