אלרגיה

ההשפעה של Montelukast על תגובתיות-יתר של דרכי האוויר והתפקוד הריאתי בילדים עם אסתמה (Asian Pac J Allergy Immunol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול ב- Montelukast (סינגולייר) הביא לשיפור משמעותי בתפקוד הריאתי של חולים עם אסתמה עיקשת, אך ללא שינוי בתגובתיות-יתר של דרכי האוויר, כאשר ניתן לילדים בגילאי 6-13 שנים למשך שישה שבועות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע כי Cysteinyl Leukotrienes משחקים תפקיד חשוב בפתוגנזה של אסתמה. עד כה לא דווח על ההשפעה של Montelukast, אנטגוניסט לקולטן ללויקוטריאנים, על תגובתיות-יתר של דרכי האוויר, כפי שנקבע במבחן תגר מתכולין, בילדים בגילאי בית-ספר.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעה של Montelukast על תגובתיות דרכי האוויר, כפי שנקבע לפי מבחן תגר מתכולין והתפקוד הריאתי בילדים עם אסתמה, בגילאי 6-13 שנים.

מדובר במחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל 29 ילדים עם אסתמה עיקשת לטיפול, בדרגת חומרה קלה עד בינונית. כל ילד חצה מטיפול בן שישה שבועות ב- Montelukast (5 מ”ג ליום) ובין שישה שבועות טיפול בפלסבו, עם מרווח של שבועיים ללא-טיפול ביניהם.

מהתוצאות עולה שיפור ניכר יותר משמעותית לאחר שישה שבועות טיפול במדדי FEV1 ו-FEV1/FVC בקבוצת המטופלים ב- Montelukast, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (p<0.05). לאחר שישה שבועות טיפול, ממוצע PC20 היה נמוך יותר בקבוצת הפלסבו, בהשוואה לקבוצת המטופלים ב- Montelukast, אך ללא הבדל מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי טיפול בן שישה שבועות ב- Montelukast הביא לשיפור משמעותי במדדי FEV1 ו-FEV1/FVC, אך לא בתגובתיות-יתר של דרכי האוויר, בילדים בגילאי 6-13 שנים עם אסתמה עיקשת, בחומרה קלה עד בינונית.

Asian Pac J Allergy Immunol. 2011 Jun;29(2):127-33

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה