אלרגיה

הטיפול באסתמה במהלך ההיריון מפחית סיכון פרינטאליים (BJOG)

מתוצאות סקירה חדשה שפורסמו בכתב העת BJOG: An International Journal of Obstetrics and Gynecology עולה כי בנשים הרות עם אסתמה קיים סיכון מוגבר לסיבוכים פרינטאליים, אך חלק מהסיכונים הללו נעלמים עם טיפול הולם באסתמה. בפרט, הסיכון היחסי ללידה מוקדמת וצירים מוקדמים ירד לרמות לא-משמעותיות עם טיפול באסתמה פעילה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שאסתמה הינה גורם סיכון לסיבוכים עובריים, מדובר בגורם סיכון הפיך. המשמעות הינה שאיזון טוב יותר של אסתמה, יוביל לתוצאות טובות יותר לאימהות ולתינוקות.

החוקרים ערכו סקירה סיסטמית וזיהו מחקרים שנערכו בין 1975 עד 2009 וזיהו 40 מחקרים, עם למעלה מ-1.6 מיליון משתתפות.

13 מחקרים כללו 1.1 נשים וקשרו בין אסתמה אימהית ובין סיכון מוגבר למשקל לידה נמוך (סיכון יחסי של 1.46). ילדים שנולדו לאימהות עם אסתמה שקלו בממוצע 93 גרם פחות מילדים שנולדו לנשים ללא אסתמה.

בנוסף, זוהה קשר בין אסתמה אימהית ובין סיכון מוגבר ל-SGA (Small for Gestational Age) עם סיכון יחסי של 1.22, רעלת היריון (סיכון יחסי של 1.54), לידה לפני השלמת 37 שבועות היריון (סיכון יחסי של 1.41) וצירים לפני 37 שבועות הריון (סיכון יחסי של 1.71).

לאחר מכן, החוקרים התמקדו בשיעורי לידה מוקדמת וצירים מוקדמים בחמישה מחקרים שתיארו טיפול באסתמה פעילה ו-10 מחקרים שלא תיארו זאת. הם מדווחים על סיכון מוגבר משמעותית שנותר במחקרים שלא כללו טיפול זה, אך הסיכון הפך ללא-משמעותי כאשר נכללו טיפולים אלו.

מכאן עולה כי ייתכן וניתן לצמצם את הסיכונים עם מתן טיפול כנגד אסתמה.

BJOG 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה