אלרגיה

הסיכון לאוטם לבבי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית וסוכרת (Ann Rheum Dis)

הידיעה נבחרה בהמלצת עורך מדור ראומטולוגיה

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Annals of the Rheumatic Diseases עולה כי הסיכון לאוטם לבבי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (RA, או Rheumatoid Arthritis) דומה לזה של חולים עם סוכרת, והסיכון לאוטם לבבי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית מקביל לרוב לסיכון בנבדקים ללא דלקת מפרקים שגרונית, המבוגרים בעשר שנים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך אם הסיכון לאוטם לבבי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית דומה לסיכון בחולים עם סוכרת.

המחקר כלל את כל האוכלוסייה הדנית שהייתה במעקב בין 1 בינואר 1997 ועד 31 בדצמבר 2006. החוקרים התמקדו בחולים שפיתחו דלקת מפרקים שגרונית וסוכרת וניתחו את הסיכון לאוטם לבבי.

מסך כלל של 4,311,022 משתתפים שנכללו במדגם, 10,477 ו-130,125 משתתפים פיתחו דלקת מפרקים שגרונית וסוכרת, בהתאמה. שיעור ההיארעות הכולל של אוטם לבבי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית היה 1.7, שיעור דומה לסיכון בחולי סוכרת (1.7). הסיכון היה גבוה יותר משמעותית בכל הקבוצות לאחר ריבוד לגיל ומין, עם יחס סיכון גבוה יותר בחולים צעירים יותר. הדבר היה בולט במיוחד בנשים מתחת לגיל 50 עם דלקת מפרקים שגרונית או סוכרת, שהיו בסיכון גבוה פי שש.

הסיכון לאוטם לבבי על-רקע דלקת מפרקים שגרונית לא הושפע ממשך הטיפול התרופתי לדלקת מפרקים שגרונית והקביל לסיכון הכולל לאוטם לבבי שתועד בנבדקים ללא דלקת מפרקים שגרונית, שהיו מבוגרים יותר בעשר שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה הסיכון לאוטם לבבי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית דומה לזה של חולים עם סוכרת, והסיכון לאוטם לבבי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית מקביל לרוב לסיכון בנבדקים המבוגרים בעשר שנים ואינם סובלים מדלקת מפרקים שגרונית.

Ann Rheum Dis. 2011 Jun;70(6):929-34

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה