אלרגיה

ילדים עם רגישות לחלבון ביצה עשויים לסבול היטב חיסון לשפעת במתן בזריקה אחת (מתוך J Allergy Clin Immunol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology עולה כי ילדים עם רגישות לחלבון ביצה עשויים לסבול היטב חיסון לשפעת במתן בזריקה אחת, כמו ילדים ללא רגישות.

החיסון לשפעת מגודל בתוך ביצי תרנגולות, ועל כן ילדים עם רגישות לחלבון ביצה לרב מקבלים את החיסון מחולק למנות קטנות עד 5 מנות בילדים עם סיפור של תגובה אנפילקטית. אמנם, החיסונים היום כוללים כמות קטנה ביותר של חלבון הביצה, ועל כן בדקו החוקרים את בטיחות החיסון במתן בזריקה אחת בילדים אלרגיים.

מחקר בעבר דיווח על 171 ילדים רגישים לחלבון ביצה אשר קיבלו חיסון לשפעת מחולק לשני מינונים. מעל 95% עברו את החיסון ללא תגובה משמעותית. כמה מהילדים פיתחו תסמינים קלים, כגון תגובה עורית (hives ) וגרד.

במחקר הנוכחי השתתפו 152 ילדים רגישים לחלבון ביצה, רובם ילדים קטנים, אשר קיבלו חיסון עונתי לשפעת ואו חיסון נגד H1N1 במהלך עונת השפעת של 2009-2010. לפני החיסון כל הילדים עברו בדיקת תבחין עורי על מנת להעריך את הסיכון לפתח תגובה חיסונית לחיסון. ילד אחד הדגים תגובה חיובית לתבחין העורי, ו-6 הדגימו תגובה לא ברורה. על כן, רב הילדים קיבלו חיסון במנה אחת.

החוקרים מצאו כי אף ילד לא פיתח תגובה חמורה לחיסון, בין אם הם קיבלו את החיסון במנה בודדת או במנות מחולקות, כולל 22% מהילדים עם סיפור של תגובה חמורה לביצה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוצאות מחקר זה, יחד עם תוצאות מחקרים קודמים, מדגימות כי ילדים עם רגישות לביצים יכולים לקבל חיסון לשפעת בזריקה בודדת באופן בטוח. אמנם, יש צורך במחקרי המשך בסדר גודל גדול יותר, על מנת להשוות בין הבטיחות של חיסון בזריקה אחת לבין חיסון מחולק ל-2 זריקות.

J Allergy Clin Immunol, April 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה