אלרגיה

טיפול בסטרואידים בהמנגיומות של הילדות פוגע במערכת החיסון (Arch Dermatol)

מתן סטרואידים לטיפול בהמנגיומה של הילדות (Infantile Hemangioma) מלווה בדיכוי משמעותי של מערכת החיסון, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Archives of Dermatology.

החוקרים ממליצים לערוך בדיקות לנוגדנים כנגד חיסונים הניתנים בילדות בילדים המקבלים טיפול פומי בסטרואידים במהלך תקופת החיסונים, ולשקול מתן חיסון נוסף במידה ואין טיטר מגן. הם גם ממליצים על מתן טיפול מניעתי ב-Trimethoprim-Sulfamethoxazole כנגד PCP (Pneumocystis Carinii Pneumonia).

שכיחות המנגיומות בילדים עומדת על 10%, אך רובן חולפות לבד, ופחות מ-38% נזקקים לטיפול סיסטמי.

סטרואידים מהווים את הטיפול המרכזי בילדים אלו ובמאמר הנוכחי מתארים החוקרים את ההשפעות של פרדניזולון על מערכת החיסון ב-16 ילדים עם המנגיומות (חציון גיל של 2.7 חודשים, בטווח 1.6-6.2 חודשים).

התינוקות טופלו ב-Prednisonlone Sodium Phosphate במינון של 15 מ”ג ב-5 מ”ל, שניתן דרך הפה כל בוקר, במינון התחלתי של 2.5 מ”ג לק”ג. החוקרים עקבו אחריהם כל 4 שבועות לפחות במהלך הטיפול ושלושה חודשים לאחר השלמת הטיפול.

מהתוצאות עולה כי רמות CD19+ ו-CD4+ היו נמוכות באופן מובהק לאחר 8 שבועות טיפול בסטרואידים. רמות CD8+ היו נמוכות לאחר 16 שבועות.

החוקרים מציינים כי גם תפקוד מערכת החיסון הושפע מהטיפול בסטרואידים. בתחילת המחקר, היו נתונים זמינים אודות 14 ילדים, בשמונה היו טיטרים מגנים כנגד טטנוס וב-12 טיטרים מגנים כנגד דיפתריה.

כל 16 התינוקות קיבלו לפחות שלושה חיסונים כנגד שעלת, וקיבלו את כל החיסונים המתוכננים בזמן קבלת הטיפול במחקר. עם זאת, שלושה חודשים לאחר תום הטיפול, רק ב-5 מבין 16 הילדים המחוסנים באופן מלא תועדו טיטרים מגנים כנגד טטנוס, וב-13 תועדו טיטרים מגנים כנגד דיפתריה.

לאור ממצאים אלו, החוקרים כותבים כי סטרואידים משפיעים על ספירת הלימפוציטים ועל תפקוד מערכת החיסון. תופעות לוואי אחרות כוללות יתר לחץ דם, הפרעות שינה ועלייה במשקל. החוקרים מסכמים וכותבים כי לסטרואידים השפעה הפיכה על תפקוד מערכת החיסון באוכלוסיה זו.

Arch Dermatol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה