אלרגיה

הקשר בין אסתמה והתקפי כאב בילדים עם אנמיה חרמשית (J Pediatr Hematol Oncol)

ממחקר חדש עולה כי בילדים עם אנמיה חרמשית אסתמה קיים קשר בין זמני התקפי כאב ובין תסמינים רספירטוריים. החוקרים מסבירים כי בילדים החולים בשתי המחלות הללו, תסמינים נשימתיים מהווים גורם סיכון להתקפי כאב של אנמיה חרמשית בתוך 96 שעות.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים הוכיחו את הקשר בין אסתמה וסיכון מוגבר להתקפי כאב של אנמיה חרמשית. אולם, מעט מאוד ידוע אודות הקשר בין זמני הופעת תסמינים רספירטוריים והתקפי כאב.

בכדי לבחון את הנושא בחנו החוקרים את הנתונים אודות 124 אירועי כאב שחוו 75 ילדים, במהלך תקופה של 25 חודשים. 36 מהילדים אובחנו עם אסתמה. הגיל הממוצע של המשתתפים במחקר עמד על 9.8 שנים.

מבין 94 אירועי הכאב (76%) עם תיעוד ראוי של נוכחות או היעדר תסמינים רספירטורים, 54% הופיעו בילדים עם אסתמה ו-46% הופיעו בילדים ללא אסתמה.

ב-35% מאירועי הכאב היה סיפור קודם של תסמינים רספירטוריים בילדים עם אסתמה, לעומת 12% מהילדים ללא אסתמה, הבדל של 23%.

בילדים החולים באסתמה קיימת נטיה מוגברת לפתח תסמינים נשימתיים בצמוד להתקפי כאב. החוקרים מצאו כי OR להתקף כאב בסמוך לתסמינים נשימתיים קלים או באותו זמן, עמד על 4.9 בילדים עם אסתמה, בהשוואה לילדים ללא המחלה הנשימתית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מספקים עדות נוספת לכך שאסתמה היא גורם סיכון הניתן לשינוי, הקשור בהתקפי כאב בילדים עם אנמיה חרמשית. הם מוסיפים כי דרושים מחקרים פרוספקטיביים במטרה לענות על מספר שאלות ובהן אם טיפול מוקדם בהתקף אסתמה יכול למנוע התקפי כאב של המחלה.

J Pediatr Hematol Oncol 2006;28:481-485

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה