אלרגיה

דיאטה מאוזנת יכולה להגן מפני תסמיני אסתמה במתבגרים (WAC)

לפי מחקר שנעשה בארגנטינה עולה, כי לצריכה מתונה של בשק בקר פחות מפעם בשבוע, וצריכה של מזון  מהיר לא יותר מפעמיים בשבוע, יש השפעה מגנה מפני תסמיני אסתמה במתבגרים. מחקרים קודמים כבר הראו קשר בין דיאטה ובין מחלות אלרגיות בילדים, אך לגבי מתבגרים לא נאסף מידע רב. המחקר הוצג בקונגרס העולמי לאלרגיות 2005 (WAC).

החוקרים שלחו שאלונים למדגם אקראי של מתבגרים בגילאי 13-14 שנים. כ- 3000 מתגברים השיבו לשאלונים, שנלקחו מתוך המחקר הבינלאומי של אסתמה ואלרגיות בילדים (ISAAC). בנוסף לשאלות מתוך ה- ISAAC, השאלונים כללו שאלות לגבי צריכה של פירות-ים, בשר, מזון מהיר, ביצים, חלב ועוד.

מתוך כלל המשיבים, 12.5% דיווחו על אירועים של ציפצופים במהלך 12 החודשים האחרונים. צריכה של בשר לעיתים רחוקות, הימנעות מבשר, אכילה של מזון מהיר פחות מפעמיים בשבוע ואכילה של מרגרינה יותר מ- 3 פעמים בשבוע, היו קשורים בסיכון מופחת לאירועים של ציפצופים.

לדברי החוקרים, אכילה של דיאטה לא מאוזנת, יכולה לתרום להתפתחות של תופעות אלרגיות. באיזור ארגנטינה, צריכה מופחתת של שומנים רוויים, וצריכה מוגברת של שומנים לא רוויים, יכולה לסייע במניעה של תסמיני אסתמה.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה