azelastine עדיף על cetirizine בטיפול בנזלת אלרגית עונתית (Clin Ther)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, ספריי azelastine (הוא Astelin) לאף יוצר בקרה טובה יותר על הסימפטומים של נזלת אלרגית עונתית בהשוואה למתן cetirizine (הוא Zyrtec) דרך הפה.

החוקרים מסבירים כי azelastine ו-cetirizine הם חסמים סלקטיביים של רצפטורי H1 המיועדים לטפל בנזלת אלרגית עונתית, אך טרם בוצעה השוואה ישירה בינהם, תוך שימוש במינוני הטיפול השכיחים בשימוש בארצות הברית.

החוקרים חילקו באקראי 307 חולים הסובלים מנזלת אלרגית עונתית לקבלת טיפול באמצעות ספריי azelastine לאף (שני ריסוסים לכל נחיר פעמיים ביום) יחד עם טבליות פלצבו או לקבלת טיפול באמצעות ספריי פלצבו יחד עם טבליות cetirizine (במינון של 10 מ”ג פעם ביום).

דרוג הסימפטומים הכולל באף השתפר משמעותית במתן שני הטיפולים, כשבקרב החולים בקבוצת ה-azelastine נתקבל שיפור ממוצע בשיעור של 29.3% ובקרב החולים בקבוצת ה-cetirizine נתקבל שיפור ממוצע בשיעור של 23.0% (ערך p=0.015). רק תת-הדירוג של ‘אף נוזל’ היה טוב יותר בקבוצת ה-azelastine בהשוואה לקבוצת ה-cetirizine.

הטיפול באמצעות azelastine נקשר לשיפור כולל גדול יותר באופן מובהק בדרוג בשאלוני ה-Rhinoconjunctivitis Quality of Life Questionnaire בהשוואה לטיפול באמצעות cetirizine. אולם, לא נמצא הבדל בולט בין שני הטיפולים באף אחד מתחומי הדירוג.

פרופילי הבטיחות של שני הטיפולים נמצאו דומים גם כן.

החוקרים מסכמים כי במחקר שנערך במהלך תקופת האלרגיה בסתיו בקרב חולים הסובלים מנזלת אלרגית עונתית מדרגת חומרה בינונית עד חריפה, נסבל היטב הטיפול באמצעות ספריי azelastine לאף והוא גרר שיפור גדול יותר באופן מובהק בדרוג סימפטומי האף הכללי ובדרוג בשאלון ה-Rhinoconjunctivitis Quality of Life Questionnaire, בהשוואה למתן cetirizine, במהלך שבועיים של טיפול.


לידיעה במדסקייפ

Clin Ther 2005;27.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה