מה בין דפוסי התזונה ובין הסיכון לאירוע מוחי בחולים עם סוכרת מסוג 2? (Public Health Nutr)

התערבויות לשינוי הרגלי התזונה עשויות להפחית את הסיכון לאירועים מוחיים בחולים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מסין, שפורסמו בכתב העת Public Health Nutrition.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של הקפדה על דפוסי תזונה שונים על תוצאות אירועים מוחיים בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסין. לאחר איסוף נתונים תזונתיים באמצעות שאלונים, הם השלימו ניתוח סטטיסטי לזיהוי דפוסי תזונה וניתוח PSM (Propensity Score Matching) להפחתת השפעות ערפלנים בין דפוסי תזונה שונים.

מדגם המחקר כלל 13,731 מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה שהתגוררו בסין.

החוקרים זיהו שני דפוסי תזונה: 61.2% מהחולים עם סוכרת מסוג 2 נכללו תחת קטגוריית דפוס תזונה עתירת שומן, בעוד ש-38.8% נכללו תחת קטגוריית דפוס תזונה מאוזנת. בהשוואה לתזונה עתירת שומנים, דפוס התזונה המאוזן לווה בסיכון מופחת לאירועים מוחיים (יחס סיכויים של 0.63, רווח בר-סמך 95% של 0.52-0.76; p<0.001) לאחר תקנון לערפלנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הקפדה על דיאטה מאוזנת, בעיקר עם צריכה מתונה של מוצרי מזון עתירי בחלבונים איכותיים וירקות טריים, עשויה להפחית את הסיכון לאירועים מוחיים.

Public Health Nutr. 2022 Mar 31:1-25

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

השפעת אמפגליפלוזין (ג’ארדיאנס) על תוצאים כלייתיים: מטא־אנליזה ברמת המטופל

השפעת אמפגליפלוזין (ג’ארדיאנס) על תוצאים כלייתיים: מטא־אנליזה ברמת המטופל

מקור: Lancet Diabetes and Endocrinology
מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|28/12/2025

החוקרים מדווחים כי אמפגליפלוזין (ג’ארדיאנס) הפחית באופן מובהק את הסיכון לפגיעה כלייתית אקוטית, להחמרת CKD ולאי־ספיקת כליות סופנית – ללא תלות ברקע הסוכרתי, נוכחות אי־ספיקת לב, דרגת האלבומינוריה או בשיעור הירידה הראשונית ב־eGFR

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן