שתיית שוקו עשויה להיות עדיפה על משקאות אנרגיה להתאוששות לאחר מאמץ גופני (Eur J Clin Nutr)

ספורטאים הצורכים שוקו לאחר במהלך פעילות גופנית או לאחר מאמץ גופני עשויים להתאושש במהירות דומה לאלו שצורכים משקאות ספורט, כך עולה מתוצאות מחקר חדש,שפורסמו בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הנתונים מ-12 מחקרים קטנים, שהשוו את ההשפעה של שוקו על מספר סמני התאוששות לאחר פעילות גופנית, בהשוואה למשקה פלסבו או משקה אנרגיה. הספורטאים השלימו את מבחני המאמץ בעיקר ריצה או רכיבה על אופניים ולאחר מכן החוקרים בחנו את סמני ההתאוששות, דוגמת הזמן הנדרש לתשישות במהלך האימון, רמת המאמץ לפי הספורטאים, קצב הלב ורמת חומצת חלב וקריאטין קינאז בדם, העולים שניהם במהלך פעילות מאומצת.

בסיכומו של דבר, החוקרים מצאו כי צריכת שוקו הובילה להארכת הזמן עד לתשישות ולשיפור תפיסת המאמץ, קצב הלב או רמות חומצת חלב בדם, בהיקף שהיה לפחות דומה למשקאות האחרים.

החוקרים מסבירים כי שוקו מכיל פחמימות, שומנים, פלבנואידים, אלקטרוליטים ומספר ויטמינים, ההופכים את המשקה לבחירה טובה להתאוששות בקרב ספורטאים. בחלק מהמקרים, שוקו עשוי להיות טוב יותר ממשקאות אחרים. הזמן עד לתשישות היה ארוך בדקה אחת בקרב אלו ששתו שוקו, בהשוואה לאלו שצרכו משקאות פלסבו וארוך ב-6 דקות בהשוואה למשקאות אנרגיה. רמות חומצת חלב היו נמוכות יותר בקרב אלו ששתו שוקו, בהשוואה לאלו ששתו משקאות פלסבו.

המסר העולה מהמחקר הוא כי שוקו הינו אפשרות זולה, טעימה ונעימה לחך להתאוששות לאחר פעילות גופנית עם השפעה דומה או עדיפה על משקאות מסחריים אחרים.

Eur J Clin Nutr 2018

לידיעה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

מחלת כבד שומני מטבולי כגורם סיכון למחלת כליה כרונית

מחלת כבד שומני מטבולי כגורם סיכון למחלת כליה כרונית

מקור: Biomedicines
ד"ר דוד טובבין
ד"ר דוד טובבין
אין תגובות|10/12/2025

לשתי המחלות מאפיינים משותפים רבים וביניהם שכיחות גבוהה, גורמי סיכון, מחלות נלוות וסיבוכים כמו השמנה, יתר לחץ דם, סכרת, דיסליפידמיה ומחלת לב וכלי דם וכן הסכנה שבהתפתחות לכדי מחלה סופנית

דעת המומחים לאנדוקרינולוגיה והמלצות האיגוד לרפואת המתבגרים לגבי הטיפול בחסר בויטמין  D בילדים ובמתבגרים (CME)

דעת המומחים לאנדוקרינולוגיה והמלצות האיגוד לרפואת המתבגרים לגבי הטיפול בחסר בויטמין  D בילדים ובמתבגרים (CME)

מערכת האתר
מערכת האתר

חסר בויטמין D נפוץ מאוד בילדים ובמתבגרים באופן גלובלי. בגיל הילדות חסר זה יכול להוביל לרככת, לנכות ואף לתחלואה מסכנת חיים. בעשור השני לחיים מסת העצם גדלה משמעותית ולכן גיל ההתבגרות הינו תקופה קריטית לבריאות העצם בהמשך החיים. מעבר לכך, הידע לגבי השפעותיו הגופניות של ויטמין D שאינן קשורות בבריאות העצם הולך ומתרחב. קיימת חשיבות רבה להקפדה על ערכי ויטמין D תקינים בגיל הילדות וההתבגרות. מוצגות כאן יחד עמדת המומחים באנדוקרינולוגיה מהעיתון expert opinion of endocrinology and metabolism  ונייר העמדה של האיגוד לרפואת המתבגרים, שפורסם בעיתון לרפואת המתבגרים, כדי לסכם את ההמלצות הנוגעות לבירור ולטיפול בחסר בויטמין D בילדים ובמתבגרים.

צריכת מיצים מ-100% פירות ומשקל גופם של ילדים ומבוגרים (JAMA Pediatr)

צריכת מיצים מ-100% פירות ומשקל גופם של ילדים ומבוגרים (JAMA Pediatr)

ד"ר עדי זיו
ד"ר עדי זיו

ד”ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, מביא אנליזה וסקירה סיסטמית שפורסמה לאחרונה ב-JAMA PEDIATRICS, ששמה לה למטרה לאחד את המידע הידוע לגבי צריכת מיצים המורכבים מ-100% פירות והבנת ההשפעה של צריכה זו על משקל הגוף בילדים ומבוגרים.

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן