האם יכול חלבון הסויה לסייע בהורדת לחץ דם? (Ann Intern Med)

דיווח שפורסם ב-Annals of Internal Medicine מציע כי תוספת תזונתית של חלבון הסויה מסייע בהפחתת לחץ דם בחולים עם יתר לחץ דם מוקדם.

החוקרים העריכו שינויי לחץ דם ב-302 מבוגרים אשר קיבלו באקראי תוספת של חלבון הסויה או בקרת פחמימות למשך 12 שבועות. בתחילת המחקר היה לנבדקים ערך לחץ דם סיסטולי בין 130-159 מ”מ כספית או דיאסטולי בין 80-99 מ”מ כספית, או שניהם.

בהשוואה לנבדקי ביקורת, לנבדקים שקיבלו חלבון סויה היתה ירידה משמעותית (p < 0.001) בלחץ דם סיסטולי ודיאסטולי. השינוי נטו היה הבולט ביותר בקרב נבדקים עם לחץ דם של לפחות 140/90 מ”מ כספית.

במאמר מערכת צויין כי המחקר החדש מספק קשר חשוב נוסף בין לחץ דם וצריכת מקרונוטריאנטים תזונתיים, אך יש צורך במחקרים נוספים לפני שניתן להמליץ על תוספות סויה לחולים עם יתר לחץ דם.

Ann Intern Med 2005;143: 1-9, 74-75

לתקציר הידיעה

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן