האם צריכת קפה מפחיתה את הסיכון לסרטן ערמונית? (מתוך הכנס של American Association for Cancer Research)

ממחקר חדש שהוצג בכנס של American Association for Cancer Research ביוסטון עולה כי צריכת קפה באופן קבוע עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן ערמונית מתקדם.

לדברי החוקרים, מתוצאות המחקר עולה כי בגברים שצרכו את כמויות הקפה הגדולות ביותר הסיכוי להתפתחות סרטן ערמונית מתקדם היה נמוך יותר ב-60%, בהשוואה לאלו שלא שתו קפה. הם מודים כי מוקדם מדי להמליץ לגברים לשתות קפה במטרה למנוע סרטן ערמונית, אך התוצאות בנושא מעודדות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעט מאוד גורמים הקשורים באורח החיים נקשרו באופן עקבי עם הסיכון לסרטן הערמונית, במיוחד עם הסיכון למחלה אגרסיבית, ומכאן החשיבות של עריכת מחקרים נוספים בנושא. מתוצאות המחקר עולה כי אין סיבה להפסיק צריכת קפה משום סיבה הנוגעת לסרטן ערמונית.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון מסוגו להערכה פרוספקטיבית של הסיכון הכולל לסרטן ערמונית ושל הסיכון לסרטן ערמונית ממוקם לעומת סרטן ערמונית מתקדם , שהתפשט מעבר לערמונית.

במסגרת המחקר ניתחו החוקרים את הנתונים ממחקר Health Professionals’ Follow-Up Study, שכלל נתונים אודות הרגלי צריכת הקפה של כ-50,000 גברים בין 1986 ו-2006. במהלך תקופת הזמן הזו, 4,975 מהגברים אובחנו עם סרטן ערמונית.

מהתוצאות עולה כי בגברים ששתו את כמויות הקפה הגדולות ביותר (שש כוסות קפה ומעלה ביום), תועד סיכון נמוך ב-59% לסרטן ערמונית אגרסיבי (מחלה קטלנית או מתקדמת), בהשוואה לאלו שלא שתו קפה.

אך החוקרים טוענים כי הקפאין אינו הגורם היחידי לתועלת במניעת סרטן ערמונית. מהמחקר עולה כי גברים השותים קפה נטול-קפאין זוכים לירידה דומה בסיכון לסרטן ערמונית. הם מציינים כי קפה מכיל גם מרכיבים רבים אחרים שעשויים לסייע בהפחתת הסיכון, דוגמת נוגדי-חמצון ומינרלים העשויים לשחק תפקיד במניעת סרטן ערמונית, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים לאישור הממצאים הללו. לקפה יש השפעות על מטבוליזם סוכר ואינסולין, וכן על רמות הורמוני מין, כל אלו משחקים תפקיד בסרטן ערמונית.

מתוך הכנס של American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

שינויי אקלים עולמיים והשפעתם על בריאות הפריון ועל היריון

שינויי אקלים עולמיים והשפעתם על בריאות הפריון ועל היריון

מקור: Journal of Mid-life Health
ד"ר נורה גורכד שפסו
ד"ר נורה גורכד שפסו
אין תגובות|12/10/2025

במאה ה־21 הוגדרו שינויי האקלים כאיום מהותי על בריאות הציבור, וזאת עם השלכות סביבתיות וחברתיות נרחבות. תחום הבריאות הרבייתית, אשר עד כה נחשב לנחקר פחות, מתברר כחשוף במיוחד

יעילות קורטיקוסטרואידים במתן פומי לצפצופים חריפים בגיל טרום בית ספר (The Lancet Respiratory Medicine)

יעילות קורטיקוסטרואידים במתן פומי לצפצופים חריפים בגיל טרום בית ספר (The Lancet Respiratory Medicine)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|03/11/2024

האזינו כעת למגזין הג’ורנאל קלאב המשולב מס’ 5: קורטיקוסטרואידים במתן פומי יעילים בטיפול בצפצופים חריפים הקשורים לְאסתמה (בדרך כלל נצפים בילדים בני 6 ומעלה), אך אין להם השפעה בטיפול בצפצופים חריפים הקשורים לברונכיוליטיס (בדרך כלל נצפים בילדים מתחת לגיל 12 חודשים). כך עולה מסקירה שיטתית וממטה אנליזה חדשה שפורסמה ב- The Lancet Respiratory Medicine.

מעקב עד גיל ההתבגרות לאחר חשיפה מוקדמת לבוטנים למניעת אלרגיה (New England Journal of Medicine Evidence)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|06/10/2024

מגזין הג’ורנאל קלאב המשולב מס’ 4, תחום פדיאטרי: צריכת בוטנים, החל מינקות ועד גיל 5 שנים, הובילה לסבילות מתמשכת לבוטנים עד גיל ההתבגרות בלא קשר לצריכת בוטנים לאחר מכן. דבר המוכיח שאפשר להגיע למניעה ולסבילות ארוכת טווח באלרגיה למזון. כך עולה מניסוי אקראי חדש שפורסם ב-New England Journal of Medicine Evidence.

אלרגיות למזון ואנפילקסיס הקשור למזון (JAMA, CME)

אלרגיות למזון ואנפילקסיס הקשור למזון (JAMA, CME)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|14/03/2024

אלרגיות למזון ואנפילקסיס הן אתגר בריאותי משמעותי, המשפיע על אנשים בכל הגילים. סקירה זו מתעמקת בפתופיזיולוגיה, באפידמיולוגיה, באלרגנים נפוצים, בהיסטוריה טבעית, בהתייצגות קלינית, באבחון, במניעה ובטיפול באלרגיות למזון בתיווך נוגדני IgE, עם דגש מיוחד על תסמונת אלפא-גל. הבנת המורכבות של מצבים אלה חיונית בעבור רופאים, מטופלים ובני משפחותיהם כדי להבטיח טיפול נכון ומניעה של תגובות אלרגיות חמורות.

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן