הסחת דעת באמצעות משחקי וידאו דו-ממדיים או טכנולוגיית מציאות מדומה תלת-ממדית יעילה להקלה על חרדה מניתוח בילדים (Anesthesia & Analgesia)

הסחת דעת פסיבית באמצעות סרטונים דו-ממדיים או מציאות מדומה תלת-ממדית דומה ביעילות להקלה על חרדה בילדים במהלך השראת הרדמה לפני התערבות ניתוחית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Anesthesia & Anaglesia.

החוקרים השלימו מחקר אקראי ומבוקר שכלל 188 ילדים (גילאי 4-13 שנים) שעברו ניתוח אלקטיבי או דחוף תחת הרדמה כללית בבית חולים אחד באוסטרליה. המשתתפים חולקו באקראי למשקפי מציאות מדומה תלת-ממדיים או טאבלט עם וידאו דו-ממדי במהלך השראת הרדמה, כולל 98 ילדים בזרוע מציאות מדומה (גיל ממוצע של 8.83 שנים) ו-90 בקבוצת סרטוני וידאו (גיל ממוצע של 8.80 שנים).

התוצא העיקרי היה חרדה כפי שנקבע לפי מדד mYPAS-SF (או Modified Yale Preoperative Anxiety Scale-Short Form) בשתי נקודות זמן: באזור המתנה לפני ניתוח ובמהלך השראת הרדמה.  תוצאים משניים כללו היענות במהלך השראת הרדמה; היארעות דליריום אקוטי; התועלת של ההתערבות כפי שנקבע לפי מרדימים, טכנאי הרדמה וההורים, כמו גם שביעות הרצון של החולים.

החוקרים מדווחים כי לא זוהו הבדלים משמעותיים במדדי חרדה בילדים בזרוע טכנולוגיית מציאות מדומה תלת ממדית או סרטוני וידאו דו-ממדיים (p=0.948). בילדים בזרוע מציאות מדומה תועד סיכוי נמוך יותר להערכה של השראה מושלמת ע”י הטכנאים (יחס סיכויים של 0.45, p=0.039). שתי ההתערבויות זכו לציון גבוה בהערכת שימושיות ושביעות רצון של החולים, כאשר הילדים העדיפו את טכנולוגיית מציאות מדומה ומרדימים והורים העדיפו את המכשירים הדו-ממדיים.

היארעות דליריום אקוטי לא הייתה שונה בין שתי הקבוצות.

ממצאי המחקר האקראי-מבוקר מעידים כי הסחת דעת פאסיבית באמצעות סרטונים בעזרת מציאות מדומה תלת-ממדית דומה לסרטוני וידאו דו-ממדיים להגבלת העליה בחרדה בילדים בעת השראת חרדה לקראת ניתוח.

Anesthesia & Analgesia, Aug 23, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה