טיפול ב-Bimekizumab מפחית שיעורי דלקת ענביה בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי (Ann Rheum Dis)

בחולים עם אבחנה של ספונדילוארתריטיס אקסיאלי שטופלו ב- Bimekizumab (בימזלקס) תועדו שיעורי היארעות נמוכים יותר של דלקת ענביה, בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול דמה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases.

החוקרים התבססו על נתונים משני מחקרים בשלב 3, מחקר אחד בשלב 2b ושלבי הארכה בתווית-פתוחה של מחקרים אלו להערכת שיעורי היארעות דלקת ענביה בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי הדמייתי ולא-הדמייתי שטופלו ב- Bimekizumab, מעכב משולב של IL-17A/F.

החולים טופלו ב- Bimekizumab במינון 160 מ”ג (349 חולים) או פלסבו (237 חולים) כל ארבעה שבועות בנתונים בשלב 3 במשך 16 שבועות, כאשר 848 חולים (גיל ממוצע של 40.3 שנים) קיבלו לפחות מנה אחת של Bimekizumab במינון 160 מ”ג בכלל המשתתפים במחקרים בשלב 2b/3.

התוצאים כללו את היארעות אירועי דלקת ענביה שדווחו כשיעורי היארעות מתוקנים לחשיפה, שיעורי אירועים מתוקנים לחשיפה לכל 100 שנות-מטופל.

שיעור החולים עם אבחנה של דלקת ענביה היה נמוך יותר באלו שטופלו ב- Bimekizumab לעומת אלו בזרוע הפלסבו לאורך 16 שבועות (0.6% לעומת 4.6%, p=0.001). באלו עם היסטוריה של דלקת ענביה, שיעורי ההיארעות היו נמוכים יותר עם Bimekizumab לעומת פלסבו (6.2 לעומת 70.4 מקרים ל-100 שנות-מטופל).

בקרב מטופלים ב- Bimekizumab, שיעורי היארעות מתוקנים לחשיפה של דלקת ענביה היו נמוכים יותר בקרב אלו ללא היסטוריה של דלקת ענביה לעומת אלו עם היסטוריה של המחלה העינית (0.6 לעומת 4.6 מקרים ל-100 שנות-מטופל).

בשיעור גבוה יותר של חולים עם היסטוריה של דלקת ענביה תועדה היסטוריה קודמת של דלקת ענביה, בהשוואה לאלו ללא המחלה העינית בעברם (56% לעומת 14.1%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי Bimekizumab עשוי להגן מפני דלקת ענביה בחולים עם אבחנה של ספונדילוארתריטיס אקסיאלי.

Ann Rheum Dis, July 8, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה