טיפול ב-CPAP עשוי לסייע במניעת סיבוכי יתר לחץ דם בנשים הרות (JAMA Netw Open)

טיפול ב-CPAP (או Continuous Positive Airway Pressure) בנשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה מלווה בירידה משמעותית בשיעורי סוכרת הריונית ובירידה ניכרת בסיכון לקדם רעלת היריון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של שישה מחקרים שכללו 809 נשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה במטרה לקבוע אם CPAP מפחית את הסיכון לפתח סוכרת הריונית וקדם רעלת היריון.

חיפוש במאגרי PubMed, Embase ו-Cochrane Database of Systematic Reviews and Clinical Trials הוביל לזיהוי מחקרים רלבנטיים מארצות הברית, תאילנד, יפן וסרביה שכללו נשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה מוכח במעבדת שינה או בדיקת שינה ביתית שטופלו במכשיר CPAP,עם הגדרה ברורה של קבוצת התערבות וקבוצת ביקורת.

טיפול ב-CPAP בנשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה לווה בירידה של 35% בסיכון לסוכרת הריונית (סיכון יחסי של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.47-0.89). הטיפול במכשיר CPAP לווה בירידה לש 30% בסיכון לקדם רעלת היריון (סיכון יחסי של 0.70, רווח בר-סמך 95% של 0.50-0.98).

מניתוח מטה-רגרסיה עלה כי אין קורלציה בין גיל החולים ומדד מסת הגוף ובין הירידה בסיכון ליתר לחץ דם וקדם רעלת היריון. ממצאים אלו מציעים כי טיפול ב-CPAP עשוי להפחית את הסיכון לסיבוכי יתר לחץ דם בנשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה.

ממצאי המחקר מציעים כי טיפול ב-CPAP עשוי לסייע בטיפול בסיבוכי יתר לחץ דם במהלך היריון. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את ההיענות לטיפול ולזהות את המועד האופטימאלי ומשך הטיפול המומלץ ב-CPAP.

JAMA Netw Open, Aug 13, 2024

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה