קרם לעוררות מינית מבטיח בתתי-קבוצות מסוימות של נשים (Obstetrics & Gynecology)

קרם סילדנפיל (ציטראט) מקומי 3.6% לא הראה שיפור משמעותי סטטיסטית לעומת פלצבו בנשים בריאות לפני גיל המעבר, כך עולה ממאמר שפורסם ב-Obstetrics & Gynecology

ממאמר שפורסם ב-Obstetrics & Gynecology, עולה כי קרם סילדנפיל (ציטראט) מקומי 3.6% לא הראה שיפור משמעותי סטטיסטית לעומת פלצבו בנשים בריאות לפני גיל המעבר עם סימפטום עיקרי של הפרעת עוררות מיני, בתוצאים הראשיים או המשניים לאורך תקופה של 3 חודשים.

המחקר כלל 200 נשים עם הפרעת עוררות מינית נשית שחולקו אקראית לקבוצת קרם סילדנפיל או קרם פלצבו; 177 השלימו את הניסוי והיוו את קבוצת הכוונה לטפל. המדדים העיקריים היו ציונים בתחום תחושת העוררות בשאלון תפקוד מיני (SFQ28) ושאלה 14 בסולם המצוקה המינית הנשית – תשוקה/עוררות/אורגזמה (FSD-DAO). המדד המשני היה מספר ממוצע ופרופורציה ממוצעת של אירועים מיניים משביעי רצון. סילדנפיל מקומי לא היה יעיל יותר מפלצבו במדדים אלה.

עם זאת, ניתוח post hoc הראה תמונה שונה. בקרב תת-קבוצה של נשים עם הפרעת עוררות מינית נשית בלבד או עם הפרעת עוררות מינית נשית עם ירידה מקבילה בחשק, נמצאו מגמות או שיפורים משמעותיים בתפקוד המיני עם קרם סילדנפיל לעומת קרם פלצבו במספר היבטים של תפקוד מיני. החוקרים ציינו גם שמספר שאלות ב-FSDS-DAO, מלבד שאלה 14, הראו שיפור משמעותי עם קרם סילדנפיל לעומת פלצבו בתת-הקבוצה הנחקרת.

הממצאים מצביעים על קבוצות מסוימות שעשויות להפיק תועלת או שסביר שלא יפיקו תועלת מהטיפול. ניסוי זה מכין את הקרקע לניסוי שיעריך את קרם הסילדנפיל המקומי בנשים עם הפרעת עוררות מינית נשי בתתי-הקבוצות שבהן נמצאו ממצאים חיוביים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה