אבחנה וטיפול מוקדמים בדלקת מפרקים שגרונית מצמצמים עלויות טיפול (Ann Rheum Dis)

אבחנה מוקדמת וטיפול כנגד דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), קרי, בתוך 12 שבועות מהופעת תסמיני המחלה, עשויים להוביל להפחתת עלויות טיפול לאורך חמש שנים, בהשוואה לאבחנה מאוחרת יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases.

מדגם המחקר כלל 431 חולים ממרפאה אחת בליידן, הולנד. משך התסמינים הוגדר כמרווח הזמן בין הופעת תסמינים ועד הביקור הראשון במרפאה. טיפול מוקדם הוגדר כמשך תסמינים קצר מ-12 שבועות וטיפול מאוחר יותר הוגדר כמשך תסמינים של מעל 12 שבועות.

נתוני ניפוקי מרשמים מרשומות מטופלים ו-2,022 עלויות טיפול תרופתי שימשו להערכת העלויות הכוללות לאורך חמש שנים.

מהנתונים עולה כי ב-165 החולים עם דלקת מפרקים שגרונית שלילית לנוגדנים עצמיים, טיפול מאוחר לווה בהוצאות טיפול רפואי גבוהות ב-316% לאורך חמש שנים, בהשוואה לטיפול מוקדם (5,292 דולרים לעומת 1,263 דולרים, בהתאמה). בחולים עם דלקת מפרקים עם עדות לנוגדנים עצמיים, העלויות היו גבוהות יותר ב-19% בקרב חולים בקבוצת הטיפול המאוחר.

עוד עולה מהממצאים כי 43 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית עם עדות לנוגדנים שקיבלו רק טיפול ביולוגי, העלויות היו גבוהות ב-46% באלו שקיבלו טיפול מאוחר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי זהו המחקר הראשון שהדגים את ההשפעה של אבחנה וטיפול מוקדמים על עלויות טיפול רפואי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית. מהממצאים עולה כי כאשר מחלת המפרקים מאובחנת בתוך 12 שבועות מהופעת התסמינים, ההוצאות משנית לטיפול הרפואי עשויות להיות נמוכות יותר.

Ann Rheum Dis, July 17, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה